הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נקה את הצנרת: סקס פעמיים בשבוע יכול לצמצם את הסיכון לסרטן הערמונית
גברים שקיימו יחסי מין לראשונה בגיל מבוגר יותר, עם מספר פרטנרים נמוך וממשיכים לקיים יחסי מין בתדירות קבועה ומתונה היו בסיכון נמוך באופן משמעותי לחלות בסרטן הערמונית

קיום יחסי מין פעמיים עד ארבע פעמים בשבוע יכול להקטין את הסיכון לסרטן הערמונית. אך גברים שיש להם מספר גבוה של פרטנרים נמצאים בסיכון גבוה יותר. כמו כן, מי שקיימו יחסי מין בגיל צעיר יותר צפויים להיות בסיכון גבוה יותר לחלות.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


פעמיים עד ארבע פעמים בשבוע ואתה מצמצם את הסיכון שלך לחלות בסרטן הערמונית

חוקרים מאוניברסיטת סיצ'ואן בסין, ניתחו נתונים של 55,490 גברים מ-22 מחקרים קודמים. הם מצאו שהסיכון לגידול בערמונית מתחיל לצנוח ככל שתדירות קיום יחסי המין עולה ואז, עם העלייה במידת התדירות, גם הסיכון עולה שוב.  

הרמה האופטימלית לצמצום הסיכון עמדה על בין פעמיים לארבע פעמים בשבוע, כשהסיכון היה נמוך בעשרה אחוז מהממוצע. אוננות סיפקה תוצאות חיוביות דומות.

הסיכון לסרטן הערמונית עלה בעשרה אחוזים עם כל עשר נשים עמן קיים הגבר יחסי מין. הסיכון ירד בארבעה אחוזים עם כל עליה של חמש שנים בגיל בו התרחש המגע המיני הראשון.

הסיכון לסרטן הערמונית עולה עם העליה במספר הפרטנרים. כך עולה מהמחקר 

מידה מתונה של קיום יחסי מין נחשבת לבריאה, משום שהיא "מנקה את הצינורות" במערכת הרבייה הגברית. אך הסיכון לסרטן הערמונית עולה, כאשר קיים ייצור מוגבר של הורמוני מין. גם קיום יחסי מין עם פרטנרים רבים יכול להגביר את הסיכון למחלה.

לדברי החוקרים, גברים שקיימו יחסי מין עם פחות אנשים, עם מגע מיני ראשון בגיל מבוגר יותר ושמקיימים יחסי מין בתדירות קבועה ומתונה נמצאו בסיכון נמוך משמעותית לסרטן הערמונית.

החוקרים סבורים, כי שינויים במאפייני הפעילות המינית יכולים להיות יעילים בצמצום הסיכון לחלות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE