הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בן ה-10 שרצח את אביו הנאצי והמתעלל עדיין נמק בכלא
בניגוד למה שכולנו מכירים ב"חוק וסדר", בקליפורניה אין איסור לחקור ילדים בכל גיל ללא נוכחות עו"ד או אפוטרופוס. ג'וזף הול, שירה באביו, שהתעלל בו מדי יום,לאחר שזה איים שינטרל את אזעקת האש בבית וישרוף אותו על יושביו בשנתם, שוכנע לוותר על זכותו לשתוק, נמצא אחראי ומסוגל להבין את מעשיו והשלכותיהם (למרות בעיות התפתחות מתועדות וקשות) ושבע שנים מאוחר יותר, הוא עדיין נמק בכלא

ג'פרי הול לא ניסה כלל להסתיר את מה שהוא רוצה. "אני רוצה אומה לבנה", אמר פעם ללוס אנג'לס טיימס. "אני לא מסתיר את מה שאני, ואני לא מטשטש את זה". הול, שרברב מובטל שנהג לפטרל על דעת עצמו בגבול ארה"ב-מקסיקו בחיפוש אחר חוצי גבול שלא כחוק, היה כוכב עולה בחוגי הגזענים הלבנים.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מערכת המשפט, בחוכמתה האינסופית, החליטה שראוי להתייחס אל הילד הזה כבגיר לכל דבר (צילום: 60 דקות, CBS)



הוא הרבה לדבר בעצרות ולקדם את מטרות "התנועה הנציונל סוציאליסטית", הארגון הניאו-נאצי הגדול בארה"ב, עם 46 סניפים ב-20 מדינות. בווידאו שעדיין קיים ביוטיוב, של הפגנה נגד הגירה ב-2009 בדרום קליפורניה, נראה הול, המנהל האזורי של התנועה הנאצית באזור, מחזיק מגאפון עם מדבקה של היטלר מחייך עליו בעודו מדבר על הצורך ב"הגירה לבנה" ו"אמריקה שהיא בעד לבנים".

כראש התנועה הקיצונית במדינות דרום-מערב ארה"ב, היה הול מארח פגישות חודשיות, מסיבות ואירועים אחרים בהם התכנסו בכירי התנועה. תוכנית של "60 דקות" על התנועה מראה את החברים שרים להול "Happy Birthday To You", וחותמים בהצדעה נאצית במועל-יד.

אולם העלייה המטאורית של הול בחוגים המפוקפקים הסתיימה באחת. הוא מת במאי 2011 כשנורה מטווח אפס בעודו ישן על הספה בסלון ביתו. מי שהרג אותו, למרבה הזוועה, היה בנו בן ה-10, ג'וזף, ילד בעייתי שחייו הרכים היו זרועי אלימות מצד אביו, מכור לאלכוהול ולמת'אמפטמין שהיה חובט בו באגרופים ובבעיטות מדי יום.


ברוך שפטרנו, חבל שבמחיר הזה. ג'ף הול (צילום: CBS)



יש שיאמרו שגורלו של ג'וזף הול נגזר מראש. הוא נחשף לאלכוהול ולמגוון סמים - הרואין, מת', ל.ס.ד. ומריחואנה - בעת שאמו צרכה אותם בהריונה. על פי מסמכי בית משפט, התפרצויותיו הבלתי נשלטות החלו בגיל שלוש, אז התקשתה סבתו לשמור עליו.

בבית הספר הוא היה ילד בעייתי שהתקשה לשבת בשקט והרבה להשתולל באלימות כלפי מוריו וחבריו לספסל הלימודים. לעתים נאלצו להגביל אותו באופן גופני, לסלקו מהכיתה או להשעותו מבית הספר בשל התנהגותו.  בגיל 10 כבר סולק ג'וזף משישה בתי ספר ואביו ואמו החורגת החליטו ללמדו בבית.

ביום שלפני שהקארמה התהפכה עליו, איים הנאצי על ילדיו ואמם החורגת שיוציא את הסוללות מאזעקת האש בבית ויצית אותו בעודם ישנים. למחרת, באחד במאי 2011, שעות ספורות לאחר פגישה של התנועה הנאצית שהתקיימה בבית, לקח ג'וזף בן ה-10 אז, שאביו לימד אותו לירות והחזיק מספר רב של כלי נשק לא מאובטחים בבית, את האקדח משידת חדר השינה, ניגש לאביו הישן וירה בראשו, מאחורי האוזן. לאחר מכן אמר לאמו החורגת "יריתי באבא".

עד כאן סיפור טראגי על אלימות והזנחה - הן משפחתית והן מצד הרשויות. מלידתו של ג'וזף עד היום בו הרג את אביו, הוציא השירות המקומי להגנת הילד 23 דיווחים על חשד להתעללות, הזנחה ותנאי מחיה גרועים בביתו של הול, אולם על פי מסמכי בית הדין רוב התלונות נמצאות בלתי מבוססות. אלא שכאשר הגיעו השוטרים לעצור את ג'וזף בן ה-10, הם מצאו בגדים מלוכלכים ובקבוקי בירה ריקים בכל מקום. חדרי השינה הדיפו צחנת שתן, ואילו המזרנים, הכריות והשמיכות היו מוכתמים וספוגי טינופת.


בהפגנה נגד מהגרים, כשנתיים לפני מותו (צילום: CBS)



צופים אדוקים של הסדרה "חוק וסדר" המתרחשת במדינת ניו יורק יופתעו, אבל בקליפורניה אין איסור על תחקור ילדים בכל גיל שהוא ללא ייצוג של עורך-דין ואפילו נוכחות של הורה או אפוטרופוס. תמלול חקירתו של ג'וזף הול מבהיר שהוא לא הבין את חומרת הדברים שהודה בהם, ולא את זכויותיו. ג'וזף הורשה לוותר על זכותו לשתוק ללא ייעוץ של עורך דין - בגיל בו לא היה נמצא כשיר לעשות על דעת עצמו כמעט שום דבר אחר.

"כמה חיים אנשים מקבלים בדרך כלל?" שאל ג'וזף את השוטרים כשהגיעו לעצור אותו. ג'וזף הול עצור מאז יום מות אביו. ב-2013 הוא הורשע ברצח מדרגה שנייה ונידון לעשר שנות מאסר. אולם פעילי זכויות ילדים סבורים שהרשעתו פגומה. לטענתם, ילד בן 10 הסובל מבעיות התפתחותיות לא יכול היה להבין כמה פסול המעשה שלו - ולא את פירוש הוויתור על זכויות המירנדה שלו (הזכות לשתוק) כשנחקר בידי השוטרים. עוד טענו הסניגורים שמונו לילד על ידי בית המשפט כי נוכחותה של האם החורגת בחקירה היתה פסולה מפני שכרעיית הנרצח הנעדרת קשר-דם לג'וזף, היא נמצאת בניגוד עניינים מובהק - ואכן העידה נגדו במשפט.

אבל כל הטענות לא עזרו. באוקטובר 2016 סירבו בית המשפט העליון של קליפורניה ובית המשפט העליון של ארה"ב לשמוע עתירה בעניין הרשעתו, והותירו בעינה קביעה של ערכאה נמוכה יותר, לפי יש לצפות מילד בן 10 להבין את זכויות המירנדה שלו - גם אם יש לו בעיות התפתחותיות קשות ומתועדות. נכון להיום, ג'וזף הול הוא עדיין אסיר של מדינת קליפורניה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE