הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פרקליטו של הנשיא עם עוד אמירה פרובוקטיבית שמטרתה למשוך את האש אל עצמו
"האמת היא לא האמת", הצהיר ראש עיריית ניו יורק לשעבר, קודם לכן תובע פדרלי וכיום פרקליטו של הנשיא טראמפ, בראיון בתוכנית "פגוש את העיתונות" ברשת NBC. המראיין צ'אק טוד הסתכל על ג'וליאני המום והשיב: "אתה מבין שזה הולך להיות מם ממש רע ברשת"

רודי ג'וליאני, לשעבר ראש עיריית ניו יורק וכיום עורך דינו הפרטי של הנשיא דונלד טראמפ, אמר היום (ראשון) כי "האמת היא לא האמת", בניסיון להסביר מדוע אינו רוצה שלקוחו יעיד בפני החוקר המיוחד רוברט מולר, משום שאינו רוצה שיפילו את הנשיא לתוך מלכודת ויגרמו לו לשקר.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


יחס ההימורים לציטוט הבא: "מלחמה היא שלום" 4:1, "עבדות היא חירות" 8:1, "בורות היא כוח" 14:1. (צילום: "פגוש את העיתונות", NBC)



"כשאתה אומר לי, אתה יודע, שהוא צריך להעיד בגלל שהוא הולך לומר את האמת ואין לו מה לדאוג, ובכן, זה כל-כך טיפשי כי זו הגרסא של מישהו לאמת, לא האמת", אמר ג'וליאני בראיון לצ'אק טוד בתוכנית "פגוש את העיתונות".

"האמת היא האמת", אמר טוד בתגובה.

"לא, לא, היא לא האמת", השיב ג'וליאני. "האמת היא לא האמת. נשיא ארצות הברית אומר, "אני לא"..."

"האמת היא לא האמת?" קטע אותו טוד. "אדוני ראש העיר, האם אתה מבין מה... אני חושב שזה הולך להפוך למם רע (ברשת)".

"לא, לא, לא... אל תעשה לי את זה", אמר ג'וליאני.

"אל תעשה לי 'האמת היא לא האמת'," השיב טוד.


לא נחשב ל"קשה" שבין מראייני תוכניות הראיונות המרכזיים, אבל את "האמת היא לא האמת" גם הוא סירב לבלוע בשקט. צ'אק טוד (צילום: NBC)



"דונלד טראמפ אומר אני לא דיברתי על [מייקל] פלין עם קומי. קומי אומר כן דיברת. אז תגיד לי אתה מה האמת", אמר ג'וליאני. זו גם אינה הפעם הראשונה שג'וליאני מדבר בסגנון כזה על מהות האמת והעובדות. באמצע השבוע החולף הופיע פרקליט הנשיא ב-CNN בתוכניתו של כריס קואומו, ואמר למראיינו כי "העובדות הן בעין המתבונן". היה זה בתגובה לאמירתו של קואומו לפיה "אם (בדיקת) עובדות משנה משהו, מעולם לא היה לנו מישהו עם רמת השקרנות שיש לו. אפילו לא קרוב", אמר קואומו על טראמפ.

"זה בעיני המתבונן", השיב ג'וליאני.

"לא, עובדות אינן בעין המתבונן", אמר המראיין.

"כן, הן כן. בימינו הן כן."

צוות ההגנה של הנשיא בנושא חקירת התובע המיוחד, המונהגת בידי ג'וליאני, השיבה מוקדם יותר החודש להצעת מולר כי הנשיא יעיד בפני החוקרים, אולם ראש עיריית ניו יורק לשעבר סירב לחשוף את תוכן תגובת צוותו. טראמפ הביע נכונות להעיד בפני החוקר המיוחד, אולם בניגוד לצוות הסניגורים הקודם של הנשיא, הצוות בראשות ג'וליאני ואמט פלאד, מתנגד לכך מחשש שאם גרסתו של טראמפ תסתור את זו של עדים, החוקר המיוחד יפרש זאת כשקר (שבשל מעמד החוקרים, שמונו בידי הקונגרס, מהווה עבירה פדרלית).


האיש שאוסף מידע ומחכה בסבלנות. החוקר המיוחד רוברט מולר (צילום: CNN)



היום אמר ג'וליאני לטוד כך: "יש להם שתי פיסות ראיה. טראמפ אומר לא אמרתי, והבחור השני אומר שכן. מה האמת? אולי אתה יודע כי אתה גאון". מאוחר יותר היום הגיב קומי לפרשה בטוויטר, מבלי להזכיר את ג'וליאני בשמו. "האמת קיימת והאמת משנה. האמת תמיד היתה אבן הבוחן של מערכת המשפט בארצנו ובחיים הפוליטיים שלה. אנשים שמשקרים נותנים על כך את הדין. אם איננו מחוברים לאמת, מערכת המשפט שלנו לא תוכל לתפקד וחברה המבוססת על שלטון החוק תתפורר".

ג'וליאני מרבה להתייחס לאחרונה לקומי. מוקדם יותר החודש אמר פרקליטו של הנשיא לג'ייק טאפר מרשת CNN כי אם אכן יישב לבסוף הנשיא להשיב לשאלותיו של קומי, הוא יאמר שמעולם לא דן ב"לקחת בקלות" את החקירה נגד היועץ לשעבר לביטחון לאומי מייקל פלין - זאת למרות שהנשיא, דובריו ופרקליטיו - כולל ג'וליאני - התייחסו בעבר לשיחה כעצמה כעובדה בלתי מוכחשת, ורק חלקו על גרסתו של קומי (במזכר שכתב מיד לאחר הפגישה עם הנשיא) על תוכנה המדויק. טענתו הקודמת של הנשיא היתה שהוא אכן שאל את קומי אם יוכל "to go easy" עם חקירתו של פלין, אבל שזו היתה רק שאלה ולא הוראה מהבוס.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE