הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"היועץ המשפטי שלי לא מלשן, מולר מחפש צרות": טראמפ שוב צולב את התקשורת והתובע המיוחד
הנשיא מתח ביקורת על החקירה וטען שוב שמתעלמים מהשחיתות במפלגה הדמוקרטית. הוא טוען שהיועמ"ש של הבית הלבן אינו כמו היועץ של ניקסון - ששיתף פעולה עם התביעה אז

הנשיא טראמפ ממשיך היום (שני) את ההשתלחות בתובע המיוחד רוברט מולר ובחקירתו ואמר כי היועץ המשפטי שלו לא "מלשן" כמו היועץ של הנשיא לשעבר ריצ'רד ניקסון. מדבריו של טראמפ עולה השוואה דווקא בין החקירה שעורך מולר לבין פרשת "ווטרגייט".


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לא שומר בבטן. הנשיא דונלד טראמפ


"אם אתה נלחם בחזרה או אומר משהו רע על ציד המכשפות המוטה, הם צועקים 'שיבוש הליכים'!", כתב טראמפ בטוויטר.

הדברים האחרונים של הנשיא באו בעקבות דיווח של הניו יורק טיימז ולפיו היועץ המשפטי של הבית הלבן, דון מק'גאהן, משתף פעולה עם צוות החקירה של מולר שחוקר את המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות ואת האפשרות שקמפיין טראמפ היה מעורב.

אמש השווה טראמפ את מק'גאהן לג'ון דין, היועץ המשפטי של הבית הלבן בכהונת ניקסון, בתקופת פרשת ווטרגייט. דין שיתף פעולה עם התביעה וסייע להביא לסיומה את הקדנציה של ניקסון בשנת 1974 - למרות שהוא נשלח למאסר על שיבוש הליכים.

"הניו יורק טיימס הכושל פרסם היום משהו שקרי שרומז שמפני שהיועץ המשפטי דון מקגאהן העיד במשך שעות ארוכות בפני התובע המיוחד, הוא חייב להיות כמו ג'ון דין - 'מלשן'", כתב אמש טראמפ. "אישרתי לו ולכל האחרים להעיד - לא הייתי חייב. אין לי שום דבר להסתיר", הוסיף הנשיא.

היום כינה טראמפ, שוב, את מולר "לא אמין ומביש". הנשיא צייץ "כל מי שזקוק לכלכך הרבה זמן כאשר הוא יודע שלא הייתה שום מעורבות עם הרוסים, הוא פשוט מישהו שמחפש צרות", כתב, "הם הורסים לאנשים את החיים ומסרבים לבחון את השחיתות האמיתית בצד הדמוקרטי - השקרים, הפיטורים, האימיילים המחוקים ועוד הרבה הרבה".

דין, היועץ המשפטי של ניקסון - מבקר חריף של טראמפ, צייץ אמש בטוויטר כי הוא בספק אם לנשיא יש מושג מה אמר מק'אהן למולר. הוא הוסיף "ניקסון ידע שאני נפגש עם התובעים, בגלל שאני אמרתי לו. למרות זאת - הוא לא העלה על דעתו שאגיד להם את האמת".


לא מלשן. היועץ המשפטי של הבית הלבן דון מק'גאהן


הצוות המשפטי המקורי של טראמפ עודד את מק'גאהן וגורמים אחרים בבית הלבן לשתף פעולה עם מולר, ומולר מסר עדויות במשך שעות ארוכות.

יועצו המשפטי האישי טראמפ, רודי ג'וליאני, אתמול כי "האמת היא לא האמת". זאת, בניסיון להסביר מדוע אינו רוצה שטראמפ יעיד בפני מולר, משום שאינו רוצה שיפילו את הנשיא לתוך מלכודת ויגרמו לו לשקר.

"כשאתה אומר לי, אתה יודע, שהוא צריך להעיד בגלל שהוא הולך לומר את האמת ואין לו מה לדאוג, ובכן, זה כל-כך טיפשי כי זו הגרסא של מישהו לאמת, לא האמת", אמר ג'וליאני בראיון לצ'אק טוד בתוכנית "פגוש את העיתונות".

"האמת היא האמת", אמר טוד בתגובה."לא, לא, היא לא האמת", השיב ג'וליאני. "האמת היא לא האמת".


רודי ג'וליאני בתכנית פגוש את העיתונות: "האמת אינה האמת"


באמצע השבוע החולף הופיע פרקליט הנשיא ב-CNN בתוכניתו של כריס קואומו, ואמר למראיינו כי "העובדות הן בעין המתבונן". היה זה בתגובה לאמירתו של קואומו לפיה "אם בדיקת עובדות משנה משהו, מעולם לא היה לנו מישהו עם רמת השקרים שיש לו. אפילו לא קרוב", אמר קואומו על טראמפ.

"זה בעיני המתבונן", השיב ג'וליאני.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE