הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סוכנות החלל נאס"א פרסמה תיעוד נדיר של השמש
ימים בודדים לאחר שיגורה של גישושית "פארקר" שתחקור את השמש מקרוב, היום החליטו ראשי סוכנות החלל האמריקאית לפרסם תיעוד מלפני כעשרה ימים ובו נראה השדה המגנטי העצום של הכוכב. מדעני נאס"א מסבירים שניתן לראות את האנרגיה שמפרישה השמש וגורמת לרוח סולארית

סוכנות החלל האמריקאית נאס"א פרסמה היום (ב') תמונות מדהימות של השמש כשהיא עוברת "פיצוץ", אך אין צורך להיבהל שכן מדובר בתופעה קבועה ושגרתית. התמונה צולמה לפני עשרה ימים, ב-10 באוגוסט, ובה נראה השדה המגנטי של השמש. "האזור הבהיר והפעיל בצד הימין של מרכז התמונה מראה שלשמש יש ריכוז גבוה של קווי שדה. גם באזור הימני ביותר בתמונה, אזור פעיל אך קטן יותר, ניתן לראות את קווי השדה", כתבה סוכנות החלל בהודעתה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


התמונה החדשה של השמש (צילום: נאס"א)


הקווים הלבנים מייצגים התפרצות אלקטרומגנטית שמתרחשת בשל האינטרקציה של אנגריה גבוהה לבין החלקיקים שמרכיבים את השדה המגנטי והפלזמה של השמש. כלומר, האנגריה שמפרישה השמש, כפי שנראה בתמונה, היא אחת הסיבות לתופעות כמו רוח סולארית.

בנאס"א מקווים ללמוד יותר על השמש, וזו אחת הסיבות שהיא שיגרה את הגשושית "פארקר" בשבוע שעבר. כזכור, הטמפרטורה מגיעה ל-27 מיליון מעלות פרנהייט במרכז השמש. מיליארד וחצי דולרים הושקעו בפרויקט של "פארקר", שאמורה להיות הראשונה להגיע לחלק החיצוני של עטרת השמש.


הצילום החדש בתקריב מלא (צילום: נאס"א)

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE