הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שירות חדש בקליפורניה יחסוך לבעלי יכולת את הסיוט של ה-DMV
דרישות הזיהוי החדשות והמחמירות של הממשל הפדרלי גרמו לזמני ההמתנה במשרדי הרישוי - שגם כך נודעו לשמצה - להפוך להזויים. לא נדיר שביקור ב-DMV, בחיבור התור שלפני קבלת המספר ותור ההמתנה לפקיד, גוזל יום עבודה שלם. שירות חדש מציע לפטור אתכם מהסבל הזה תמורת כ-25 דולרים לשעה, וגם מציע אפשרות לסרוק עבורכם אחר ביטולים כדי שתוכלו להשיג תור קרוב.

יש דבר אחד שמאחד את אמריקה. זה מן הסתם לא שום דבר שקשור בפוליטיקה, וגם לא עוגת תפוחים, או בייסבול או פוטבול, ואפילו לא זה שניקלבק זו להקה פארש. הדבר האחד שכל תושבי ארה"ב ללא הבדל כלשהו יסכימו לגביו הוא שאם יש גיהינום עלי אדמות, משרד הרישוי (ה-DMV) הוא המבואה הקדמית שלו.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מי ישמע, מחלקים אייפונים חינם. תור ל-DMV עוד בטרם נפתח (צילום: ניק אוט, AP)



כל מי שנתקע במשך שעות ב-DMV בוודאי תהה אם אפשר לשלם למישהו כדי שיעמוד עבורו בתור, בזמן שהוא עצמו עושה עם עצמו משהו מועיל או לפחות לא משמים. ובכן, כרגיל הבשורה באה מקליפורניה, ולפחות בחלק מצפון המדינה המאוכלסת בארה"ב הדבר יהיה אופציה - למי שיכולים לשלם, כמובן.

אתר בשם YoGov שם לעצמו למטרה להפוך את המגע שלכם עם רשויות הממשל לנעים יותר, ובמסגרת זו מציע הארגון "קונסיירז' המתנה בתור ל-DMV" המאפשר לכל אדם שיש לו עניין באחד מ-13 סניפי משרד הרישוי באזור המפרץ לשלם כ-25 דולר לשעה כדי שמישהו אחר ימתין עבורם בתור. לא ברור כמה מזה מקבלים העומדים-בתור עצמם.

השירות מאפשר לשלם למישהו להמתין בתור ה-Pre-check עד לקבלת מספר, או בתור שאחרי הפריצ'ק ועד שמגיע התור שלכם לדבר עם הפקיד, או בשניהם. הקונסיירז' מעדכן אתכם בטקסטים וצילומים בזמן שהוא או היא מתקדמים בתור. אם מדובר בתור הפרי-צ'ק, הקונסיירז' שולח הודעת סמס 30 דקות לפני ההגעה לצ'ק-אין כדי שהלקוח יוכל להגיע עם הניירת הנחוצה. לאחר מכן יכולה הלקוחה לעמוד בעצמה בתור עם המספר, או להעביר שוב את התפקיד לקונסיירז'.


רוצה להיות one-stop shop במגעים שלכם עם הביורוקרטיה. מייסד ומנכ"ל YoGov, ריידר פירס (צילום: ילפ)



ה-DMV תמיד נחשב למקום של סבל מייבש, אבל בחודשים האחרונים הגיעו הדברים לרמות שהמחוקקים בסקרמנטו מתחילים לדרוש תשובות. העלייה בזמני ההמתנה היא בחלקה בשל דרישות הזיהוי הפדרלי החדשות (Real-ID). ברחבי המדינה, זמן ההמתנה הממוצע אחרי שמקבלים מספר הוא 69 דקות. בסקרמנטו, על פי נתוני העיתון המקומי "סקרמנטו בי", מדובר ב-102 דקות.

ולפני המספר, בפרי-צ'ק? על פי דברים שאמר מייסד ומנכ"ל יוגוב, ריידר פירס לשבועון SF Weekly, "הנתונים שלנו מראים המתנה של שעתיים עד שלוש בפרי צ'ק-אין, בממוצע". בחלק מהסניפים התורים מוזמנים שבועות מראש, ומי שיש לו עסק דחוף ובלתי מתוכנן במשרד הרישוי? שם זה מגיע לשעות עליהן מדבר פירס, של יום עבודה שלם בשני שלבי ההמתנה עד למפגש עם הפקיד ו - אולי - טיפול בבעיה או בסידור שלכם.

יוגוב, ששמה המלא הוא  Your Government Services Concierge, מציעה גם שירות שסורק אחר תורים שהתפנו בשל ביטולים כדי לקבוע לכם את התור הקרוב ביותר. ה-DMV אישר לסקרמנטו בי כי הוא חוקר את השירות הזה, שכן באופן כללי חברות פרטיות אינן רשאיות לגבות תשלום תמורת שירות ממשלתי. אולם יוגוב טוענת כי השירות שלה דומה לעוזר אישי שקובע לך את הפגישות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE