הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מייקרוסופט: האקרים רוסים ניסו לתקוף מוסדות שמרניים שמתנגדים להסרת הסנקציות מעל מוסקבה
"אין לנו צל של ספק מי אחראי לזה", אמר נשיא החברה בראד סמית. הרוסים הקימו דומיינים שהתחזו לאתרי מכון הדסון, המכון הרפבוליקני הבין לאומי ואתרים של הסנאט

נראה שלמודיעין במוסקבה יש מטרה חדשה: מוסדות שמרניים שמתנגדים לעמדת הנשיא דונלד טראמפ בנוגע להסרת הסנקציות מעל רוסיה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המכונים גם מתחו ביקורת על נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין


חברת מייקרוסופט הודיעה היום (שלישי) כי היא איתרה אתרי אינטרנט שנוצרו בידי האקרים רוסים במטרה לחקות אתרים של גופים שמרניים. בדרך זו יכלו ההאקרים לגנוב את סיסמאותיהם של הגולשים לאתרים אלה.

הניו יורק טיימס דיווח כי בין האתרים השונים נמצאים גם זה של מכון הדסון ושל המכון הרפבוליקני הבין לאומי. שני המכונים האלה התנגדו לדעתו של הנשיא דונלד טראמפ בנוגע לסיום הסנקציות על הרוסים. הם גם מתחו ביקורת על נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. 

שלושה דומיינים אחרים התחזו לאתרים של הסנאט.

"רק כדי להבהיר את העניין, אין לנו כרגע שום מידע על כך שהדומיינים האלה שימשו במתקפות סייבר לפני שהיחידה לפשיעה דיגיטלית השתלטה עליהם", הודיעה חברת המחשבים בפוסט בבלוג שלה.

מיקרוסופט כינתה את קבוצת ההאקרים סטרונטיום, אחרים כינו אותה "Fancy Bear" וגם APT28. כתבי האישום שהגיש התובע המיוחד רוברט מולר מקשרים את הקבוצה הזאת לסוכנות המודיעין הרוסית, ולפריצה בשנת 2016 לאימיילים של הוועידה הלאומית הדמוקרטית ושל הילארי קלינטון.


"אין לנו שום צל של ספק מי אחראי לזה". נשיא מיקרוסופט בראד סמית


"הרוסים מעוניינים להפריע ולהפריד", אמר נשיא מיקרוסופט בראד סמית, "יש כאן סכנה א-סימטרית לקהילות הדמוקרטיות". הוא ציין בנוסף כי אין סימן לכך שהדומיינים המזוייפים הצליחו לשכנע גולשים להקליק על האתרים, דבר שעשוי לחשוף את הגולשים לפריצת סייבר ולגניבת מידע.

"אין לנו שום צל של ספק מי אחראי לזה", הוסיף סמית.

שני המכונים אמרו כי הם מנסים להיות עירניים ולהישמר מפני תקיפות כאלה, בעיקר מכיוון שהפעילות העולמית הפרו-דמוקרטית שלהם מרגיזה מדינות טוטליטריות.

"אנחנו שמחים שהפעילות שלנו מעסיקה את הגורמים הרעים", אמר דובר מכון האדסון דיוויד תל, "זה אומר שיש לנו השפעה, כנראה".


.




50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE