הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עוד חמישה בני אדם נתבעים על ידי ה-SEC בנוגע להונאת הפונזי וודברידג'
כ-1.2 מיליארד דולר נגנבו ממשקיעים באמצעות "ניירות ערך" לא-רשומים של אימפריית נדל"ן מזויפת. שניים מן הנתבעים מכרו את ניירות הערך מבלי שהיה להם הרישיון הנדרש ומבלי שניירות הערך עצמם נרשמו. הנתבעים האחרים פרסמו את ההשקעה המפוקפקת באמצעי תקשורת שונים

ועדת ניירות הערך של ארה"ב (ה-SEC) הודיע אתמול (שני) על הגשת תביעות אזרחיות נגד חמישה בני אדם מפלורידה וארבע חברות על שמכרו ניירות ערך לא-רשומים למשקיעים שאיבדו מיליונים בהונאת הפונזי בסך 1.2 מיליארד דולר הקשורה בחברת וודברידג' גרופ מקוס.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לאט-לאט, מימדי תרמית הענק נחשפים. מייסד וודברידג', בוב שפירו (צילום: The Real Deal)



וודברידג' הכריזה על פשיטת רגל בתחילת דצמבר. שבועות אחדים לאחר מכן לאחר מכן הגישה ה-SEC תביעות נגד וודברידג' ומייסדה רוברט שפירו, בטענה שקבוצת חברות הנדל"ן שלו היו בעצם הונאת פונזי ארצית שהשפיעה על יותר מ-8,000 משקיעים. רבים מאלה מתגוררים בדרום פלורידה, שם נוסדה וודברידג'.

ה-SEC הודיעה כי סוכני המכירות נגדם הוגשו התביעות אמש הם בין המרוויחים הגדולים של החברה, אשר מכרו למעלה מ-243 מיליון דולר בניירות ערך לא-רשומים ליותר מ-1,600 משקיעים. על פי כתבי התביעה, כל הסוכנים הציגו בפני לקוחותיהם מצג-שווא כי וודברידג' כי השקעה "בטוחה ומאובטחת". כעת חושדת ה-SEC כי וודברידג' היתה בעצם הונאת פונזי, בה שולמו "רווחים" למשקיעים ישנים מכספי ההשקעה של משקיעים ותיקים. למשקיעים נאמר כי רווחיהם יגיעו מתשלומי ריבית על הלוואות שניתנו לחברות שלישיות - שהיו שייכות גם הן לשפירו.

אחת משתי התביעות ציינה ארבעה אנשים ואת החברות אליהן היו קשורים:
- בארי ופרן קורנפלד מפארקלנד (FEK Enterprises/First Financial Tax Group)
- אנדרו ג. קוסטה מפורט לודרדייל (Costa Financial Insurance Services Corp)
- אלברט ד. קלאגר מווירו ביץ' (Atlantic Insurance and Financial Services)


אאולווד אסטייטס בהולמבי הילס שבלוס אנג'לס. היה שייך פעם לצמד הזמר סוני ושר, ונקנה על ידי חברת-בת של וודברידג' (צילום: קליפורניה קונסטרקשן ניוז)



על פי הוועדה בארי קורנפלד הפר צו קודם שלה שאסר עליו לתפקד כברוקר. על פי כתב התביעה, בני הזוג קורנפלד חיפשו משקיעים בסמינרים וב"קורס פרישה ותכנון הכנסה שמרני" באוניברסיטת פלורידה אטלנטיק. קוסטה המליץ על השקעה בוודברידג' בתוכנית רדיו שהגיש, וקלאגר "קידם את ההשקעה בוודברידג' במודעות עיתונים".

כתב התביעה השני הוגש נגד לינט רובינס, תושבת ד'ה וילאג'ס במרכז פלורידה. החברה שלה, נואלס סיסטמס, הסכימה ליישב את האישומים מצד ה-SEC מבלי להודות באישומים או להכחישם. רובינס הסכימה להחזיר למעלה ממיליון דולר ב"רווחים שלא-כחוק" בתוספת ריבית, תשלם קנס של מאה אלף דולר וקיבלה על עצמה איסור לעסוק בניירות ערך ומניות-פרוטה (Penny stocks). רובינס השתמשה בשיווק ברדיו, בטלוויזיה ובאינטרנט כדי להגיע למשקיעים אפשריים.

"תקנות הברוקר-דילר ורישום ניירות הערך הן הגנות חיוניות למשקיעים קמעונאיים", אמר אריק בוסטיו, מנהל המשרד האזורי של ה-SEC במיאמי. "המסמכים שהגשנו מראים כי הנתבעים, על אף שלא היו רשומים כברוקרים-דילרים, גרפו מיליוני דולרים בעמלות לא-חוקיות ממכירות ניירות הערך הלא-חוקיות של וודברידג'", הוסיף.

במקביל הודיעה ה-SEC לשופט פדרלי במיאמי כי הגיעה להצעת הסדר בסעיפי התביעה שהגישה בדצמבר שעבר נגד וודברידג' ושפירו. הפרטים עוברים בדיקה מצד ועדה שלמה בוושינגטון הבירה, ועל פי מסמכי התביעה, ייתכן כי העסקה תוגש לבית המשפט באמצע אוקטובר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE