הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חוזרים ללימודים בתיכון סנטה פה: ההורים לא מרוצים מסידורי האבטחה החדשים
כשלושה חודשים לאחר הטבח הנוראי בו נהרגו שמונה תלמידים ושני מורים התיכון בטקסס שדרג את מערך האבטחה, אך לא כולם מרוצים ומסכימים עם פעולות בית הספר: "עד שהם לא יעשו את השינוי התפיסתי הדרוש, הם לא יצליחו למנוע אירועים כאלה, פשוט לא"

קצת יותר משלושה חודשים אחרי שדימיטרוס פאורציס, ספורטאי ותלמיד בתיכון סנטה פה, ירה למוות ב-10 אנשים בתוך שטח בית הספר, נפתחה שנת הלימודים החדשה ובתיכון הטקסני דאגו לשדרג את מערך האבטחה. גלאי מתכות, שומרים חמושים המסיירים בתוך מסדרונות בית הספר ולחצני מצוקה בכל הכיתות הם חלק מהשדרוגים החדשים.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תלמידים ואנשים נוספים מתפללים ביחד מחוץ לתיכון סנטה פה בטקסס, יומיים לאחר הטבח הנוראי (צילום: קורטני סקו)


למרות אמצעי האבטחה החדשים, דעות ההורים חלוקות בעניין כאשר חלקם טוענים כי אפשר לעשות עוד על מנת לאבטח את בית הספר כראוי. אליהם הצטרפו מומחי בטיחות המייעצים להנהלת בית הספר ולוועדה העצמאית המטפלת בהשלכות הירי להיעזר בחברות אבטחה חיצוניות שיסייעו במציאת פתרונות טובים יותר.

דונה הייז, אמו של אחד התלמידים בתיכון סנטה פה ביקרה בחריפות את האבטחה בבית הספר לאחר הטבח הנוראי כאשר אמרה: "יש לנו מערך אבטחה כושל שצריך לתקן אותו. יש לי הרבה דאגות". ראסטי נורמן, נשיא מועצת בית הספר אמר כי "אין ספק שנעשתה כמות עצומה של עבודה בהכנה לשנת הלימודים החדשה, אך יש עוד הרבה דברים לעשות". 


עצרת זיכרון שנערכה מחוץ לכותלי בית הספר ביום ראשון האחרון, לפני תחילת שנת הלימודים החדשה (צילום: קורטני סקו)


במהלך הקיץ שקדו בתיכון סנטה על שדרוג מערך האבטחה כאשר בין השאר שכרו שומרים נוספים, ריפדו את קדמת אולם הכניסה בזכוכית חסינת כדורים והציבו תשעה גלאי מתכות בכניסות לבית הספר. בנוסף, הרשויות באזור הודיעו כי הן התקינו מצלמות אבטחה נוספות בשטח בית הספר וכי מתבצע מעקב ברשתות החברתיות שמטרתו לזהות כוונה לבצע טבח נוסף או כל אירוע אחר היכול להוות סיכון לבית הספר.

הביקורת העיקרית כנגד פעולות אלו טוענת כי בית הספר מתמקד בתגובה לאירוע אפשרי ולא במניעתו. מי שעומד בחוד החנית של הביקורות הללו הוא פול לוקר, יועץ ביטחון מחברה מקומית בטקסס שעבד לצד כמה מהורי התלמידים, בניסיון להעריך את איכות האבטחה בתיכון סנטה פה. "עד שהם לא יעשו את השינוי התפיסתי הזה, הם לא יצליחו למנוע אירועים כאלה, פשוט לא".


תלמידת בית הספר ממררת בבכי לאחר הטבח ב-18 במאי (צילום: AP)


לוקר טוען כי בבית הספר עדיין לא הצליחו להבין כיצד כוונותיו של דימיטרוס פאורציס לא נחשפו לפני שהספיק לבצע את הטבח הנורא וכי אין להם מערכת היכולה לזהות ולפעול כנגד מקרים של התנהגות בריונית. לוקר הוסיף כי פנה לבית הספר בבקשה לעבוד בצמוד אליהם ולסייע להם בהשגת הקווים המנחים הלאומיים בהערכת סיכונים, כדי שיוכלו להיות מוכנים יותר למקרים כאלה, אך לא קיבל תשובה.



50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE