הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פול מנאפורט הורשע בשמונה מ-18 סעיפי אישום וצפוי לעשרות שנות מאסר
יו"ר הקמפיין של טראמפ לשעבר הורשע ב-5 סעיפים של הונאת מס, שני סעיפים של הונאת בנק וסעיף של אי דיווח על חשבון זר. העונש המצטבר על כל הסעיפים הוא עשרות שנים, אבל השופט - שגילה התנגדות לתביעה במהלך המשפט - יכול להקטין או לבטל אותו. מנאפורט מקווה לחנינה נשיאותית ומתכונן לעוד משפט - חמור יותר אבל פחות סעיפים - בחודש הבא

פול מנאפורט, יו"ר הקמפיין לשעבר של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, הורשע היום (שלישי) על ידי חבר מושבעים בווירג'יניה בשמונה סעיפי הונאה: חמישה סעיפי הונאת מס, שני סעיפי הונאת בנקים וסעיף אחד של הסתרת חשבון בנק זר. העונש המצטבר על הסעיפים הללו מגיע לכדי עשרות שנות מאסר. 

זוהי המכה השנייה שסופג היום הנשיא, לאחר שמוקדם יותר היום הודה עורך דינו האישי במשך עשור עד השנה, מייקל כהן, בהונאת בנקים, השתמטות ממס ועבירה על חוקי מימון הבחירות - ובהודאתו הרשמית בבית המשפט טען שאת העבירה האחרונה ביצע בהוראתו הישירה של טראמפ ובמטרה מפורשת להשפיע על תוצאות הבחירות. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אחרי כמה שבועות בכלא, הוא פתאום קולט שיש מצב שזה יישאר ככה כל החיים. פול מנאפורט בצאתו מבית המשפט היום (צילום: רויטרס)



בעשרת סעיפי האישום האחרים לא הצליחו המושבעים להגיע להחלטה. לכאורה נקודת אור עבור מנאפורט בן ה-69, אולם כאמור הסעיפים בהם הורשע מספיקים להבטיח שלא ייצא מהכלא לפני שיגיע לגיל תנכי ממש, יש לו עוד משפט על סעיפים לא פחות חמורים שעומד להתחיל בחודש הבא - ומולר יכול לתבוע אותו שוב על עשרת הסעיפים בהם טרם הורשע.

במשפט הוכח כי חלק ממעשי ההונאה של מנאפורט חפפו לתקופה בה עמד ברא קמפיין הבחירות של נשיא ארה"ב. הוא עמד בפרצוף מאובן כאשר המושבעים השיבו שמונה פעמים "אשם", אולם קרץ לאשתו קת'לין עם צאתו מאולם בית המשפט. הוא לבוש חליפה כחולה מחמיאה, אולם הזמן שבילה בכלא, מאז נמצא אשם בניסיון להדיח עדים ומעצר הבית שלו בוטל, ניכר בו. השיזוף שלו דהה ושיערו האפיר.

אם חשבתם שהנשיא אולי חש חופשי להביע את דעתו בעוד המשפט מתנהל, אבל מרגע ש-12 מושבעים אמריקאים רגילים ואדומי-דם יכריעו, הוא יקבל את הדין ויכבד את שלטון החוק - תחשבו שוב. בהגיעו לעצרת בחירות (טראמפ פתח עמותה לבחירתו מחדש מוקדם מכל נשיא בהיסטוריה) במערב וירג'יניה, קרא טראמפ לפסק הדין "ציד מכשפות" ו"חרפה".


אוהב את אמריקה. את שלטון החוק קצת פחות (צילום: CNN)



טראמפ טען ללא בסיס כלשהו כי התביעה נגד מנאפורט, שצמחה מתוך חקירה שהחלה עוד לפני הקמפיין, כגידול לא-טבעי של חקירת התובע המיוחד בנושא התערבות רוסית בבחירות. "אין לזה שום קשר לשיתוף פעולה עם רוסיה", אמר. "זה ציד מכשפות וחרפה... ממשיכים בציד המכשפות".

אלא ששוב - החקירה נגד מנאפורט החלה לפני קמפיין הבחירות כך שאינה יכולה להיות קשורה אליה. בנוסף, טבען של חקירות תובע מיוחד שהן הופכות אבנים ומוצאות דברים. כך קרה גם ביותר ממקרה אחד בחקירת התובע המיוחד סטאר בעניין השקעה כושלת של בני הזוג קלינטון, שהניבה כתב אישום בנושא מוניקה לווינסקי.

לשופט במשפט פדרלי יש סמכות ייחודית להפחית או לבטל כליל את העונש שישיתו המושבעים אם ימצא שהראיות אינן מצדיקות אותה. וכמובן שטראמפ יכול לחון את מנאפורט, גם בתיק הזה וגם בתיק הבא, באשמת קשירת קשר להעלים מסים על הכנסות בסך עשרות מיליוני דולרים, אי דיווח על היותו סוכן זר ושקרים לחוקרי FBI. הוא האדם הרביעי מקמפיין טראמפ, אחרי ריק גייטס, ג'ורג' פאפדופולוס ומייקל כהן, המורשע בדין.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE