הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חשש חדש: עופרת ומתכות כבדות אחרות נמצאו במזון לתינוקות
אזהרת בריאות: מבדיקות מוצרי מזון תינוקות פופולריים עולה, כי רבים מהם מכילים מתכות מזיקות שעלולות להוביל לבעיות התנהגותיות

אזהרה חדשה פורסמה לאחרונה בנושא מזון לתינוקות. בדיקה חדשה חשפה, כי מוצרי מזון תינוקות רבים, מכילים מתכות מזיקות, שעלולות להוביל לבעיות התנהגות. במסגרת המהלך נבדקו 50 מוצרי מזון, כולל דגני בוקר לתינוקות, פירות וירקות ארוזים, מנות ארוזות, עוגיות וחטיפים אחרים.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לא טעים? אל תתנו להם מזון שמכיל עופרת ומתכות כבדות

בכל מוצר שנבדק נמצאו רמות מסוימות של לפחות אחת מהמתכות הבאות: קדמיום, ארסן אורגני או עופרת. בשני שליש מהמוצרים היו רמות גבוהות של לפחות מתכת אחת כבדה, העלולה לגרום לסיכונים בריאותיים פוטנציאליים.

לדברי צוות בודקי המוצרים, ילדים נמצאים בשלבי התפתחות, בייחוד המערכת הנוירולוגית שלהם, והחשיפה לגורמים אלה עלולה להשפיע לרעה על ההתפתחות התקינה שלהם. חשיפה ממושכת למתכות הכבדות, מגבירה את הסיכון לבעיות בריאות חמורות, כולל סרטן וסוכרת סוג 2.

צמצמו את הכמויות לפעם בשבוע 

תוך כל המאכלים שנבדקו, חטיפים ומוצרים שהכילו אורז הכילו את רמת המתכות הגבוהה ביותר. המתכות הכבדות יכולות להגיע למוצרי המזון באופן טבעי מתוך הקרקע והמים. במוצרי מזון אורגניים הסבירות להימצאות מתכות כאלה עולה.

על מנת להגן על הילדים מפני צריכת מתכנות כבדות ברמה מסוכנת, מומלץ לצמצם את כמויות מוצרי המזון ליום אחד בשבוע. אם עולה חשש משמעותי, כדאי להיוועץ ברופא.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE