הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בעקבות תקלה: ריקול ענק של מכוניות חשמליות והיברידיות של פורד
יצרנית המכוניות האמריקאית הודיעה היום כי תבצע את הריקול ב-50 אלף מכוניות. מקור התקלה בכבל החשמל שמטעין את המכוניות המודרניות, וזאת בעקבות מספר אירועים בהם נהגים מלינים ששריפה פרצה בעקבות השימוש בכבל. החל משבוע הבא יישלחו מכתבים ללקוחות, שיוכלו לתקן את התקלה בסוכנויות המקומיות

חברת פורד נאלצת לבצע ריקול ל-50 אלף כבלי הטענה למכוניות החשמליות וההיברידיות שלה בצפון אמריקה, וזאת בשל תקלה שעלולה לגרום לקצר חשמלי ושריפה, כך הודיעה היום (ד') יצרנית המכוניות האמריקאית. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)


על פי הודעת החברה, מדובר בכבל החשמל 120 וולט שהגיע עם דגמים מסוימים של הפוקוס (דגמי 2012-2015), פיוז'ן אנרג'י (דגמי 2013-2015) וגם C-Max Energi (דגמי 2013-2015). אם כבלים אלה מוכנסים לשקע שאינו מבודד משאר המעגל החשמלי במקום, השקע עלול להתחמם ולעלות באש. 

מפורד נמסר כי היא קיבלה דיווח על ארבע שריפות שאירעו בעקבות התקלה, כולן בכבל הטענה לדגם ה-C-Max. איש לא נפגע באירועים, אך נזק כבד נגרם למכוניות עצמן. בשלוש מהשריפות נעשה שימוש בכבל מאריך, דבר שהחברה מזהירה שלא לעשות. בשריפה הרביעית, על פי החברה, לא ניתן היה לקבוע את סיבתה.

בסוכנויות המכוניות של פורד ניתן יהיה לקבל את הכבל החדש, בעל חיישן שיכול לכבות את עצמו אם הוא מתחמם יתר על המידה. החל משבוע הבא יישלחו מכתבים לבעלי המכוניות שיושפעו מן התקלה. מפורד נמסר כי ניתן להמשיך להשתמש בכבלים הקיימים, אך היא מדגישה לעשות בהם שימוש אך ורק לפי הוראות היצרן.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE