הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לוס אנג'לס: תושבי ה"וואלי" מוחים נגד תוכנית חדשה של נמה"ת ברבנק
רשות התעופה הפדרלית מבקשת לשנות את נתיבי הטיסה בהמראות ונחיתות בנמל התעופה המשני של העיר, אך תושבי סטודיו סיטי ושרמן אוקס חתמו על עצומה בעקבות הרעשים הבלתי נסבלים. אם תאושר, נתיבי הטיסה יעברו מעל לשני בתי ספר באזור. תושב השכונה: "זה מתחיל ב-7:00 בבוקר עם ההמראה הראשונה וממשיך עד 10:00 בלילה"

תושבים רבים בשכונת שרמן אוקס, ביניהם הורים לילדים, חתמו השבוע על עצומה הקוראת לעצור את הפיתוח של נתיבי טיסה חדשים בעבור שדה התעופה בבורבנק, נמל תעופה משני בעיר אשר ממנו ממריאים בעיקר טיסות פנימיות לחוף המערבי. על פי התוכנית של נמה"ת, המטוסים יעברו מעל אזורים מאוכלסים בשכונה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)


"זה מתחיל ב-7:00 בבוקר עם ההמראה הראשונה וממשיך עד 10:00 בלילה", אמר ג'ון טייטל, תושב סטודיו סיטי, שכונה סמוכה לשרמן אוקס אשר גם היא סובלת מרעשי המטוסים. 

דאגה נוספת מהתוכנית החדשה היא העובדה שהמטוסים יעברו מעל שני בתי ספר: ביה"ס היסודי קרפנטר (Carpenter Community Charter School) בסטודיו סיטי, ובית הספר באקלי (The Buckley School) בשרמן אוקס.

"אני לא מבינה למה המטוסים צריכים לעבור דווקא מעל השכונה שלי. זה מפריע להכל, החל משינה ועד לשיקולים סביבתיים", אמרה פמלה בארנס, תושבת שרמן אוקס. תושב נוסף החליט לעשות שימוש באפליקציה בה מדווחים על רעשים חריגים ממטוסים. באחד מימי אמצע השבוע הוא דיווח על 69 מטוסים רועשים, ובימי ראשון דווח על כמאה מטוסים.


נמל התעופה בורבנק, ממוקם בלב שכונות מגורים (צילום: Shutterstock)


רבים מהתושבים למדו על התוכנית החדשה רק לאחרונה, ועל כן קיים חשש כי מאוחר מדי כדי לשנות משהו. רשות התעופה הפדרלית (FAA) תמשיך לקבל את תגובות הציבור עד יום חמישי. אם לא תהיה התנגדות גדולה מדי, התוכנית החדשה תיכנה לתוקף כבר בחודש נובמבר הקרוב.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE