הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לאחר שנה של דממה: פורסמה הקלטה של מנהיג דאעש אל-בגדאדי
אם בהקלטה אכן נשמע מנהיג הארגון כפי שנטען, הרי שהדבר מוכיח שהוא עדיין בחיים. הוא התייחס בין השאר לסכסוך בין אנקרה לוושינגטון בעקבות מעצר הכומר

ארגון דאעש פרסם הלילה (רביעי) פרסם הקלטת אודיו ובו נשמע מנהיג ארגון הטרור אבו בקר אל-בגדאדי. כך לפי הארגון. מדובר בפרסום הראשון שלו לאחר כמעט שנה של שקט.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לא ברור מה עלה בגורלו. אבו בקר אל-בגדאדי


בהקלטה, אל-בגדאדי - שמקום מושבו וגורלו אינם ידועים - קורא לתומכי הארגון להמשיך להילחם באויבים בכל מקום. ההקלטה, באורך של 54 דקות, פורסמה על ידי זרוע התקשורת של הארגון, קרן אל-פורקאן.

בשלב זה לא ברורה מידת מהימנותה של ההקלטה, ולא ברור היכן היא הוקלטה.

השאלה אם אל-בגדאדי חי או מת נותרה מקור לתעלומה ובלבול. ארגון הטרור איבד קרוב ל-90 אחוזים מהשטח בו הוא שלט בסוריה בעיראק בשנת 2014.

רבים מאמינים שאל-בגדאדי מתחבא במדבר שנפרס לאורך גבול סוריה-עיראק. ההודעה הקולית האחרונה שלו פורסמה ב-28 בספטמבר 2017, אז הוא קרא לאנשי הארגון לשרוף את האויבים שלהם בכל מקום ולשים כמטרה את "מרכזי התקשורת של הכופרים".

בהקלטה שפורסמה כעת, מברך אל-בגדאדי את תומכי הארגון לרגל חג עיד אל-אדחא שנחגג בימים אלה ברחבי העולם, ומתייחס בין השאר לאירועים עדכניים, ובהם הסכסוך בין טורקיה לבין ארצות הברית, בעקבות מעצרו של הכומר אנדרו ברונסון.

במידה והדובר בהקלטה אכן מנהיג דאעש, הרי שתוכן הדברים והרלוונטיות שלהם מוכיחים שהוא לא מת.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE