הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מחקר חדש: ויטמין B3 יכול למנוע פגיעה חמורה בכליות ואף לטפל בה
כעשרה אחוזים מהמאושפזים בארצות הברית מאובחנים עם פגיעה חמורה בכליות. פגיעה כזו עלולה להוביל לכשל בתפקוד הכליות וכתוצאה מכך למוות. החוקרים מצאו שוויטמין B3 יכול לשמש פתרון למצב

מחקר חדש מצא, כי נטילת ויטמין B3 יכולה להפוך לדרך יעילה לטיפול ולמניעה של פגיעה חריפה בכליות. פגיעה כזו, שיכולה להיגרם כתוצאה מסיבוכים במהלך אשפוז, עלולה לגרום לכליות להפסיק לתפקד. כעשרה אחוז מהמבוגרים המאושפזים בארצות הברית מדווחים על התפתחותה של פגיעה כזו.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ויטמין B3 מסייע להפוך quinolinate ל-NAD ובכך מטפל בפגיעות חמורות בכליות

למרות שמדובר בפגיעה זמנית, היא עלולה להפוך לקטלנית. לפי המכונים הלאומיים לבריאות, בשנת 2013, תשעה וחצי אחוזים מהמבוגרים שאובחנו עם פגיעה בכליות מתו כתוצאה מכך. פגיעה חריפה בכליות מתרחשת כאשר חומרים שאינם דרושים לגוף, חומרי פסולת, מצטברים בדם, כשהכליות נאבקות לשמור על איזון תקין של נוזלים בגוף. הקבוצות שנמצאות ברמת פגיעות גבוהה למצב זה הן קשישים, אנשים שכבר אושפזו בעבר ומטופלים ביחידות לטיפול נמרץ.

מחקר חדש מצא, כי ניתן להשתמש בוויטמין B3 על מנת למנוע פגיעה חריפה בכליות, בקרב הקבוצות הפגיעות. המצב נגרם כתוצאה מרמה נמוכה של אנזים, בשם QPRT, שמאפשר להפוך חומר בשם quinolinate ל- nicotinamide adenine dinucleotide או בקיצור NAD. ה-NAD הוא הצורה המטבולית הסופית של ויטמין B3, אחרי שהוויטמין מתעכל בגוף. כשהרמה של האנזים QPRT נמוכה לא ניתן לייצר NAD, ששומר על בריאות הכליות.

צריכת ויטמין B3 דרך הפה, בצורת תוספי תזונה, יכולה לסייע למנוע פגיעה חמורה בכליות

במסגרת המחקר, החוקרים מצאו, שהגדלת רמת ויטמין ה-B3 עשויה להיות בטוחה ומועילה לחולים שעברו ניתוחי לב, משום שהוא מונע פגיעה חמורה בכליות. הוויטמין מסייע להעלות את רמת ה-NAD ובכך מהווה התקדמות משמעותית בצמצום הפגיעה בכליות.

למרות הממצאים האמורים, החוקרים טוענים כי יש צורך במחקרים נוספים על מנת לחזק את הממצאים. לדבריהם הממצאים מוקדמים, אך התוצאות מצביעות על כך שבעתיד תהיה אפשרות לפתח בדיקה לא פולשנית שתבדוק את רמת ה-NAD ותאפשר טיפול בפגיעה חומרה בכליות על ידי העלאת רמת ויטמין B3.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE