הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נתניהו עדיין מקווה שוושינגטון תכיר בריבונות הישראלית ברמת הגולן, למרות דברי בולטון
"אין סיכוי" ענה ראש הממשלה כשנשאל אם ויתר על התקווה בהכרה האמריקנית. אתמול אמר היועץ לביטחון לאומי כי אין דיון על הנושא

ישראל מקווה שארצות הברית תכיר בריבונות שלה על רמת הגולן. כך אמר היום (חמישי) ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו. אתמול אמר היועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון כי וושינגטון לא שוקלת את העניין.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לא מוותר על התקווה. ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו


ראש הממשלה נשאל אם ישראל איבדה את התקווה שארצות הברית תכיר במעמד רמת הגולן. "אני אוותר על דבר כזה? אין סיכוי", ענה נתניהו.

אתמול סיים בולטון ביקור בישראל, שנמשך שלושה ימים. "שמעתי שהציעו את הרעיון הזה [הכרה בריבונות הישראלית ברמת הגולן], אין דיון על כך, אין שום החלטה של הממשלה" אמר בולטון, לאחר שבחודש מאי אמר בכיר ישראלי כי וושינגטון שוקלת להכיר בריבונות הישראלית ברמת הגולן - שנכבשה במלחמת יום כיפור, אך לא הוכרה כשטח ישראלי בעולם.

"כמובן שאנחנו מבינים את הטענה הישראלית שהיא סיפחה את רמת הגולן - אנחנו מבינים את העמדה שלהם - אבל אין שינוי בעמדה של ארצות הברית כרגע".

היועץ לביטחון לאומי התייחס אתמול גם לסכסוך הישראלי-פלסטיני. כשנשאל אם ממשל טראמפ צופה את הקמתה של מדינה פלסטינית, חזר בולטון על עמדתו של הנשיא טראמפ. "אני חושב שכבר הרבה זמן ארצות הברית מאמינה שעל הישראלים והפלסטינים להסכים על זה. אף אחד לא הולך לכפות עליהם שלום". הוא הוסיף כי השאלה אם שיחות השלום יתחדשו תלויה באבו מאזן.


הנושא לא על הפרק. ג'ון בולטון, אתמול בירושלים


בולטון גם התייחס לקיצוץ בכספים שארצות הברית מעבירה לאו"ם ולסוכנויות השונות, בהן אונר"א. "הסוכנות היא מכניזם כושל. היא הפרה סטנדרטים של החוק הבינלאומי בנוגע לסטטוס של המהגרים. התכנית של אונר"א היא יחידה בעולם, ומתבססת על כך שמעמד הפליט מועבר בירושה, ואני חושב שהיינו צריכים לקצץ את התקציבים מזמן", אמר.

"חלק גדול מההוצאות של אונר"א מנוצל להנצחת מעמדם של הפלסטינים, ואני חושב שזו טעות. אני חושב שזו טעות מנקודת מבט הומניטרית.. הנצחה של מעמד לא טבעי", הוסיף היועץ.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE