הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סן דייגו מצטרפת לערים המחייבות קבלנים לחשוף אם הם עובדים על חומת הגבול
העיר בדרום קליפורניה בחרה בצעד מתון יותר מזה של אוקלנד - שמחייבת קבלנים להצהיר כי לא עבדו על החומה ולא יעשו זאת בעתיד - והיא רק מחייבת את הקבלנים לחשוף אם הם עבדו, עובדים או הגישו הצעות לעבוד בעתיד על פרויקט הדגל של הנשיא, שנשיאת מועצת העיר אומרת שלא יעזור לכלכלת העיר שבנויה על שיתוף פעולה עם השכנה מדרום

מועצת העיר סן דייגו לא מתכוונת לסגת, והיא תמשיך בתוכניתה לדרוש מקבלנים שרוצים לעבוד עם העיר לחשוף אם הם עבדו, עובדים או מתכוונים לעבוד על חומת הגבול של הנשיא טראמפ. בישיבת ועדת התקציב של העיר אתמול (רביעי) התביעו חברי הוועדה 3-1 להורות לפקידי העיר לנסח תקנה שתחייב קבלנים המתחרים על פרויקטים העיר לחשוף כל הצעה או עבודה בפועל שהם עשו, עושים או מציעים לעשות בחומת הגבול שהבטיח הנשיא.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מהגרים מקסיקאים בארה"ב נפגשים עם קרוביהם שטרם הורשו לעבור את הגבול, דרך הגדר הקיימת (צילום: גרגורי בול, AP)



לא ברור אם החשיפה תשפיע על יכולתו של הקבלן החושף לקבל עבודה מן העיר, או שמא העיר פשוט תפרסם רשימה של קבלנים הקשורים לחומה. "חומת הגבול של טראמפ לא עושה דבר לקדם את כלכלתה הבריאה של סן דייגו ואת יחסינו הבינלאומיים החיוביים עם מקסיקו", אמרה נשיאת המועצה ברברה בריי, שהצביעה בעד ההצעה. "האזור שלנו חזק יותר בגלל החליפין שלנו מעבר לגבול עם שכנינו מדרום". חבר המועצה כריס וורד, שהצביע גם הוא בעד ההצעה, אמר כי ידוע לו לפחות על חברה אחת שהגישה הצעה לעבוד על בניית החומה ועשויה לבצע פרויקט בנייה גדול עבור העיר.

במהלך הישיבה, הוועדה סקרה גישות שנקטו ערים אחרות כדי להראות את התנגדותן לחומה המובטחת לאורך הגבול הדרום-מערבי. הדו"ח הוזמן על ידי המועצה בספטמבר. מתוך שש הערים אותן חקרה הוועדה שהעבירו החלטות דומות, אוקלנד היתה התקיפה ביותר. העיר מחייבת קבלנים להגיש תצהיר לפיו הם לא ביקשו ולא יבקשו לעבוד על חומת הגבול. לוס אנג'לס, לעומת זאת, מחייבת קבלנים להסביר כל קשר עם פרויקט החומה, ומנגישה את המידע הזה לציבור.

ערים אחרות עדיין דנות כיצד בדיוק לנסח את המדיניות שלהן, שנועדה להעביר מסר של התנגדות לחומה. כך למשל מתלבטות הערים אם לכלול בחובת הדיווח (או במקרה של אוקלנד, חובת ההחרמה) רק עבודה על חומת הגבול החדשה, או גם עבודות של החלפת מקטעים בגדר הגבול הקיימת.

פייג' פולקמן, סגנית הפרקליט העירוני, הזהירה את הוועדה כי הדרישה מחברות לחשוף מידע בנוגע להשתתפותן בפרויקט החומה עלולה לחשוף את העיר לסכנה של תביעות משפטיות. לדבריה, המחלקה המשפטית של העיר תצטרך לעבוד באופן הדוק עם המחלקות האחרות כדי למזער את הסיכון החוקי. "זה לא דבר ודאי", אמרה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE