הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אוקלהומה: ביה"ס נסגר בשל איומים נגד תלמידה טרנסג'נדרית
הילדה בת ה-12 ביקשה לברר את מדיניות השירותים בבית הספר החדש, אך אנשים רבים, ביניהם בוגרים, איימו עליה בפייסבוק. "אם הוא רוצה להיות נקבה, סכין חד יהיה הכי מהיר", כתב גולש אחד. האחראי על החינוך במחוז: "כולנו צריכים חינוך, גם אני. אנחנו צריכים להבין איך לקבל את זה"

הרשויות באוקלהומה נאלצו לדחות את פתיחת שנת הלימודים בבית ספר במדינה לאחר שמשרד השריף החל לחקור איומים שהתקבלו כנגד תלמידה טרנסג'נדרית. ג'וני כריסטיאן, השריף של מחוז בריאן, אמר בשבוע שעבר שאיומים נכתבו בפייסבוק בשל השימוש של הצעירה בשירותי הבנות שבמקום. מדובר בעיירה אקילה (Achille) שבדרום-מזרח אוקלהומה, לא רחוק מהגבול עם טקסס.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: גטי)


חלק גדול מן האיומים היו מאוד ספציפיים וקראו לאלימות: "אם הוא רוצה להיות נקבה, תעשו אותו נקבה. סכין חד יהיה הכי מהיר", כתב אחד האנשים. כאשר הילדה למדה בבית ספר יסודי, ההנהלה נתנה לה לעשות שימוש בשירותים של צוות המורים, אך כעת מדובר בבית ספר חדש.

איש לא נעצר בעקבות האיומים, אך צו הרחקה הוצא ע"י אמה של הנערה כנגד גבר שהתעמת עם השתיים פנים מול פנים. עם פרסום הסיפור, עשרות בני אדם הגיעו לביתה של הנערה כדי להפגין בסולדריות, כך על פי השריף. עוד מסר כריסטיאנסן כי הבולשת הפדרלית (FBI) נכנסה לתמונת החקירה. "המון מהתגובות השליליות והאיומים שנכתבו התקבלו ממקומות מחוץ לאוקלהומה", הסביר השריף. עם זאת, הגבר שנגדו הוצא צו ההרחקה הוא תושב העיירה.

ריק בין, מפקד משרד החינוך במחוז, סיפר כי לקבוצה בפייסבוק שבה נכתבו האיומים אין כל קשר רשמי לביה"ס. "ילדינו, הורינו וקהילתנו הם טובים ופתוחים בפני כל האנשים", אמר בין לתחנת טלוויזיה מקומית. עוד סיפר כי הוא סבור שצריך לחנך מחדש את האנשים שמביעים התנגדות: "גם אני צריך חינוך, כולנו צריכים. זה לא משהו שהיה בעולם לפני 30 שנים, אז אנחנו צריכים לדעת איך לקבל את זה".

לאחר יומיים שבהם היה סגור, בית הספר נפתח בשלהי שבוע שעבר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE