הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בדרך לחתימת המושל: קליפורניה תהפוך למדינה הראשונה שתגביל את השימוש בקשים
עם 45 תומכים ו-20 מתנגדים, הצעת החוק שתגביל את השימוש בקשים מפלסטיק במסעדות במדינת הזהב עברה וכעת היא תונח על שולחן המושל לאישור. זכותו של ג'רי בראון גם לדחות את ההצעה על הסף. ה-EPA מעריך: 33 מיליון טון של קשים נזרקו ולא עברו מחזור. חבר קונגרס מקומי רפובליקני המתנגד להצעה: "קליפורניה צריכה להפסיק להיות מדינה שאומרת לבעלי העסקים כיצד להתנהל"

קליפורניה עתידה להפוך למדינה הראשונה המגבילה את השימוש והפצה של קשים מפלסטיק במסעדות, וזאת לאחר שהחקיקה אושרה בהצבעה בבית הנבחרים המקומי. עם 45 תומכים ורק 20 מתנגדים, החקיקה תישלח בימים הקרובים למושל קליפורניה, ג'רי בראון, שלו הזכות לחתום ולאשר את הצעת החוק, או לדחות אותה על הסף.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


קשים מפלסטיק (צילום: רויטרס)


כזכור, כבר בראשית השבוע אישר הסנאט המקומי של מדינת הזהב את הצעת החוק. כעת ההצעה עברה את המכשול האחרון, שכן המושל צפוי להביע תמיכה גורפת בה. 

פעילים למען איכות הסביבה טוענים שהצעת החוק היא הפתרון הטוב ביותר, מלבד הפיכתם של הקשים לבלתי-חוקיים. רבים סבורים כי מדינת הזהב למעשה פותחת ב"טרנד" עולמי.

בשנת 2014 חתם המושל בראון על חקיקה דומה בתחום שקיות הפלסטיק. הצעת החוק דאז אסרה על שימוש בשקיות חד פעמיות בסופרמרקטים, חנויות אלכוהול ובתי מרקחת. הבוחרים במדינה דחו על הסף הצעת חוק שהגיעה בהמשך ונועדה לבטל את ההצעה המקורית.

וועדה החופים של קליפורניה מצאה כי 835,000 קשים ובוחשנים נאספו בין השנים 1988 לבין 2014. הסוכנות להגנת הסביבה (EPA) מעריכה כי 33 מיליון טון של קשים נזרקו לפח ולא עברו מחזור במהלך שנת 2014.


חבר הקונגרס המקומי, מתיו הארפר. מייצג את העיר הנטינגטון ביץ' (צילום: וויקיקומנס)


הנציגים הרפובליקנים הביעו התנגדות נחרצת לחקיקה, ביניהם חבר הקונגרס מתיו הארפר, המייצג את העיר הנטינגטון ביץ' (מחוז אורנג') בבירה סקרמנטו. "זו הצעת חוק שנועדה שירגישו יותר טוב, אבל היא בפועל לא עושה דבר כדי להועיל לסביבה. קליפורניה צריכה להפסיק להיות מדינה שאומרת לבעלי העסקים כיצד להתנהל", אמר הארפר.


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE