הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נמלט לאחר שניסה להונות את פייסבוק ונתפס כעבור כ-3 שנים
פול סגליה, תושב ניו יורק נתפס באקוודור כשלוש וחצי שנים לאחר שניסה להונות את מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג ולקחת שליטה על חצי משווי החברה

פול סגליה בן ה-45 מניו יורק עומד בפני אישומים שהעונש המקסימלי שלהם יכול להגיע ל-40 שנים בכלא לאחר שניסה להונות את מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג. סגליה נמלט מארה"ב במרץ 2015 כאשר התנהל המשפט נגדו ורק אתמול הוא נתפס בקיטו, בירת אקוודור לשם נמלט עם משפחתו לאחר שהצליח להוריד את הצמיד את האלקטרוני שהיה מחובר לרגלו. כבר היום (שישי) הוא צפוי לעמוד בפני שופט.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


פול סגליה. הטענות שלו לבעלות חלקית על פייסבוק עוררו רעש גדול (צילום: גטי אימג'ס)


הסיפור של סגליה החל ב-2010 אז הגיש תביעה נגד צוקרברג בטענה שבמהלך לימודיהם בהרווארד הוא חתם על חוזה מול מנכ"ל פייסבוק כיום, המקנה לו בעלות חלקית על האתר שאז החל לקרום עור וגידים ועדיין לא קיבל את השם 'פייסבוק'. בנוסף, סגליה טען כי העביר לצוקרברג אלף דולר של "כסף סטארט-אפ" כחלק מעסקת פיתוח התוכנה.

עורכי הדין של פייסבוק טענו כי למרות שהיה חוזה בין צוקרברג וקגליה, פייסבוק לא הוזכרה בו בשום צורה. התביעה נדחתה לבסוף ב-2014 ע"י בית משפט בבאפלו וקגליה הואשם בניסיון הונאה. 


מארק צוקרברג. חתם בזמנו על חוזה מול סגליה אך ללא קשר לפייסבוק (צילום: CNET)


סגליה עוד ניסה לטעון לחפותו במהלך משפטו אבל אז החליט שלברוח מהארץ זו אופציה טובה יותר וכאמור במשך שלוש וחצי שנים לא הצליחו לאתרו, עד אתמול. עו"ד של החשוד בהונאה דווקא הביע אופטימיות לקראת המשך המשפט ואמר "אני מצפה לחזרתו ולהמשך ההגנה הנמרצת שלנו בתיק שלו".



50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE