הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
יהודייה כשרה או שונאת ישראל? הסיפור המוזר של ג'וליה סלזאר
הפוליטיקאית הצעירה המתמודדת לסנאט של מדינת ניו יורק מצליחה לבלבל את כולם. האם היא צאצאית למגורשי ספרד או בכלל נוצריה? האם היא תומכת בישראל או שהיא פרו פלסטינית? קשה להבין, אבל מה שבטוח, את השם ג'וליה סלזאר כנראה נשמע הרבה בזמן הקרוב. כל מה שצריך לדעת על פוליטיקאית לא שגרתית במיוחד שבעוד כ-3 חודשים יכולה להיות בפסגת אחת המדינות הגדולות והחשובות בארה"ב

ג'וליה סלזאר, מועמדת לסנאט מטעם מדינת ניו יורק, היא משלנו, יהודייה כשרה, נצר למגורשי ספרד ופעילה מאוד למען יהודים בארה"ב ובעולם. רגע לא, ג'וליה סלזאר היא אנטי ציונית, פרו פלסטינית שלא ממש מחבבת את ישראל. רגע לא, ג'וליה סלזאר היא בכלל נוצרית אדוקה שגדלה במשפחה כזו ללא שום קשר ליהדות. טוב נו, גם אצלנו היא הצליחה ליצור בלבול לגבי הזהות האמיתית שלה אבל דבר אחד בטוח, אם תיבחר בנובמבר הקרוב, ולפי התחזיות יש לה סיכוי טוב, משעמם לא יהיה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


נעים להכיר: ג'וליה סלזאר (צילום: הקמפיין של ג'וליה סלזאר)

הפרק הקרוב בקריירה הפוליטית שלה יגיע בפריימריז שייערך בעוד שלושה שבועות ולאחר מכן בבחירות לסנאט ב-6 לנובמבר. במהלך העימות הטלוויזיוני מול הסנאט הנוכחי שירוץ נגדה בבחירות לסנאט מדינת ניו יורק אמרה סלזאר כי הוא רצה לסנאט מכיוון ש"הקהילה שלנו נמצאת במשבר. משפחות מועברות מדי שנה מבתיהן מכיוון שהמחוקקים באולבני אכזבו אותנו. אני יודעת איך להביא אנשים ביחד".

העבר שלה (שלמרות גילה הצעיר, 27 מראה כי היא הספיקה הרבה וכבר מוכרת היטב) מציג קשר לכל ה"זהויות" שונות שתוארו מקודם כולל מה שנראה כקשר הדוק ליהדות וחיבה גדולה לישראל, דבר שאולי בולט יותר מעל השאר בהיסטוריה של סלזאר עד כה כדמות ציבורית.

כיום, סלזאר היא דמוקרטית המזוהה עם השמאל ורצה לסנאט של מדינת ניו יורק, הסנאט הממוקם באולבני, בירת ניו יורק. סלזאר נתמכת ע"י דמויות בולטות בפלג השמאלי של הפוליטיקה בניו יורק כולל סינתיה ניקסון ואלכסנדריה אוקסיו-קורטז ועוד. סלזאר מייצגת את הדור החדש של ארגון הסוציאליסטים הדמוקרטים של ארה"ב (DSA) והיא מציגה סיכוי ממשי לשבירת הסטטוס קוו של הצמרת הפוליטית בניו יורק.

 

כבר בגיל 27, מועמדת חזקה להיות סנאטורית מדינת ניו יורק (צילום: הקמפיין של ג'וליה סלזאר)

 

אבל הסיפור האמיתי, לפחות מהזווית הישראלית-יהודית הוא לא הארגון או המפלגה אליה סלזאר משתייכת כיום, אלא הזהות שלה כפי שסלזאר בעצמה הציגה לאורך השנים האחרונות. מאז תחילת שנות ה-20 שלה, כסטודנטית באוניברסיטת קולומביה, סלזאר הציגה עמדות שונות פרו ישראליות, אך בכמה כובעים שונים. תחילה כיהודיה לכל דבר התומכת בישראל, חלק ממשפחה יהודית, עם אבא שהוא צאצא למגורשי ספרד.

סלזאר גם תוארה בביוגרפיית המחקר שלה כעורכת של בלוג אנטי ציוני ופרו בי.די.אס (BDS), קמפיין הקורא להחרמת ישראל וחברה בתנועת ה-JVP, "קול יהודי לשלום" התומכת אף היא בחרם על ישראל ומתנגדת לפעולות הצבא הישראלי ברצועת עזה. בנוסף סלזאר תוארה בהרחבה ע"י עמיתים כנוצרית ימנית פרו ישראלית, עובדה שמגובה בשלל פוסטים שלה ברשתות החברתיות השונות ובכך שהיא ייסדה את הסניף של ארגון הנוצרים המאוחדים למען ישראל (CUFI) באוניברסיטת קולומביה.

ב-2012 סלזאר רואיינה לתכנית טלוויזיה של גלן בק, מגיש המזוהה עם הימין השמרני. סלזאר, שבחרה לערוך את הראיון מהמטה של CUFI בסן אנטוניו, טקסס הביעה את מורת רוחה מהמרצים באוניברסיטת קולומביה ומדעותיהם, בתגובה לשאלה בעניין של גלן בק: "ישנם כמה מרצים אנטי ישראלים, הם משתמשים בכיתות בכמה שלהם לספר שקרים על ישראל, להטיל ספק בזכות קיומה של ישראל ולהפיץ את התעמולה שלהם לסטודנטים באוניברסיטה".

 

 

זו הייתה רק דוגמה קטנה למגוון הדעות שהביעה בעד ישראל והפעולות שעשתה למען מטרות יהודיות, כחלק מארגונים שונים בהם הייתה חברה, במהלך חמש השנים שקדמו לקמפיין העכשווי שלה לסנאט.

זה נראה שהכובע של נוצריה התומכת בישראל הוא זה שסלזאר השתמשה בו הכי הרבה, מה שקצת מעמיד בספק את טענותיה כי היא יהודיה ונצר למשפחה יהודית בה האבא הוא צאצא של מגורשי ספרד. הטענה האחרונה עומדת בפני סימן שאלה גדול לאור רישומים המצביעים על כך שהלוויתו של אביה ב-2009 נערכה בכנסייה קתולית באורמונד ביץ', קליפורניה.

 

סנאטור מדינת ניו יורק המכהן, מרטין דילאן שיתמודד מול סלזאר בבחירות שייערכו בנובמבר הקרוב (צילום: סנאט מדינת ניו יורק)

 

אחיה של ג'וליה סלזאר, אלכס, שפך אור ממשי יותר על עניין המוצא כאשר השיב לשאלות כתב של אתר Tablet: "אף אחד במשפחה הקרובה שלנו הוא לא יהודי, אבי לא היה יהודי ולא גדלנו כיהודים". אמה של ג'ולי, כריסטין, תועדה בפוסט שהעלתה בפייסבוק ב-2012 כמי שמתכוונת להשתתף בטקסים שונים בכנסייה האוונגליסטית בברוקלין, מה שככל הנראה מבטל את האפשרות להיותה יהודייה.

אז הוכחות להיותה יהודייה קשה למצוא אך תיעודים שונים להיאחזותה של ג'וליה סלזאר יש גם יש. בספטמבר 2014 סלזאר צוטטה באתר Mondoweiss כאומרת: "כמו מרבית היהודים-אמריקאים, גדלתי במחשבה שישראל היא מקום בטוח עבורי, אולי המקום היחיד הבטוח עבור יהודים". בנוסף, במהלך ויכוח בטוויטר ענתה כתגובה לפעיל פרו ישראלי: "עזוב את הקהילה היהודית שלי, אתה לא מדבר בשמנו".

 

טוענת שהיא יהודייה, אך בחינה מעמיקה של השורשים שלה לא ממש מגבה זאת (צילום: סם פולר) 

 

אז לבה במזרח והיא במערב? משהו כזה. בציטוט האחרון היא אמנם הגנה על היהדות שלה אך זה היה במהלך ויכוח בו היא נקטה עמדה של מי שעמדותיה הם אנטי-ישראל. איך היהודייה/נוצריה תומכת ישראל הפכה את עורה? הביקור הראשון של סלזאר בישראל היה באוגוסט 2012 כחלק מטיול שאורגן ע"י ארגון הנוצרים המאוחדים למען ישראל (CUFI).

בסוף המשימה שלשמה הגיעה לאזור החליטה סלזאר להישאר עוד קצת ולבקר במקומות כמו בית לחם וחברון. סלזאר חשה הזדהות עמוקה עם התושבים והחלה לפקפק בעמדותיה הפרו-ישראליות. לפי הדיווחים היא עזבה את ארגון CUFI ברגע ששבה לארה"ב מהביקור בישראל.

 

משכן הסנאט של מדינת ניו יורק. סלזאר תעמוד בראשו? (צילום: AP)

 

אם ההיסטוריה של סלזאר עד כה נשמעת די מבלבלת אפשר לנטוש את העבר ולחזור בהווה, בדיוק מה שהדמוקרטית הצעירה עשתה בעצמה. לאחר שהחלה את הקמפיין שלה לסנאט, נטשה סלזאר כליל כל התייחסות לעמדותיה בנושא הסכסוך הישראלי-פלסטיני ובכלל כל מה שקשור לישראל והתמקדה בעשייה מקומית יותר.

בראיון לעיתון "The Forward" אמרה סלזאר: "אני לא מרגישה יותר שאני יכולה לגרום לשינוי בתוך הסכסוך ולכן אני ממוקדת במה שורה כאן בניו יורק ואני לא עוקבת מקרוב אחרי הסכסוך כמו שעשיתי בעבר". למרות זאת, סלזאר עדיין מחשיבה עצמה כיהודייה ובחירתה האפשרית לסנאט יכולה עדיין להיות חדשות טובות ליהודי מדינת ניו יורק ואף להעניק תקווה למועמדים יהודים נוספים בעתיד. 

 

האם בחירתה תעזור ליהודים במדינת ניו יורק? יכול להיות שכן (צילום: הקמפיין של ג'וליה סלזאר)

 

הסיפור המוזר הזה עדיין רחוק מסיום וסלזאר, למרות כל מה שעברה, עדיין בתחילת הדרך הפוליטית שלה. מישהו מוכן להמר עליה כנשיאה היהודייה הראשונה? או כנשיאה היהודייה הלא יהודייה הראשונה? טוב, ניתן לג'וליה להחליט מה היא רוצה להיות ונצפה מהצד בסיפור המרתק שלה ממשיך להתגלגל. 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE