הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חוקרים מאוניברסיטת וושינגטון: שתיית אלכוהול מסוכנת לבריאות
ולא, הם לא מתייחסים בהכרח להתמכרות לטיפה המרה או שתייה מופרזת. הם מפתיעים בקביעה שגם כוס יין אחת ביום עלולה להביא למוות

אלכוהול הורג יותר אנשים בעולם ממה שחשבו חוקרים במקור, כך חושף מחקר חדש שהתפרסם בכתב העת הרפואי "Lancet" .


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תתחילו לסרב לאלכוהול. אילוסטרציה (צילום: shutterstock)


המונח "אלכוהול" מתייחס על פי החוקרים לבירה ויין ונראה כי הוא גורם סיכון מוביל למחלות ומוות. המחקר מקשר אותו ל-2.8 מיליוני מקרי מוות בשנה, ולגורם הסיכון השביעי למוות בטרם עת ומוגבלות בשנת 2016. החוקרים בדקו 694 מחקרים כדי להעריך את דפוסי שתייה האלכוהול בעולם, עליהם הוסיפו 592 מחקרים וכן 28 מיליון אנשים בכדי ללמוד על הסיכונים הבריאותיים משתיית אלכוהול, בין השנים 1990 ל-2016, בכ-195 מדינות.

הם מצאו כי שתיית אלכוהול הייתה קשורה למקרה מתוך עשרה מקרי מוות של אנשים בגילאי 15-49 שנים. הגורמים למוות כללו שחפת, פציעות בתאונות דרכים ופגיעה עצמית. לגבי אנשים מעל גיל 50, סרטן הוא גורם המוות המוביל הקשור לאלכוהול (27 אחוזים בקרב נשים ו-19 אחוזים בקרב גברים).


כמויות גדולות של אלכוהול מסוכנות. תתחילו להפחית. אילוסטרציה (צילום: shutterstock)


כמו כן גילו כי השימוש באלכוהול גבר באופן ברור במהלך השנים וקראו בעקבות הממצאים להחמיר את התקנות הקשורות בשתיה. לטענתם אין כל כמות אלכוהול שאפשר להתייחס אליה כבריאה. "מחקרים קודמים מצאו השפעה מגנה בעקבות אלכוהול בשלל מצבים, אבל אנחנו מצאנו כי הסיכונים הבריאותיים הקשורים בו עולים על הכל", אומר החוקר הראשי, מקס גריסוולד, מהמכון למדעי הערכה ובריאות באוניברסיטת וושינגטון.

הוא ציין כי המחקר שהוא עומד בראשו מוכיח קשרים בין שתיים אלכוהול לסיכון לסרטן, פציעות ומחלות זיהומיות ואלה במספר גבוה משמעותית מהקשר בין אלכוהול להשפעתו המגנה על מחלות לב בקרב נשים, למשל. "התפסיה הרווחת של היתרונות הריאותיים מהאלכוהות זקוקה לתיקון, בעיקר כי שיטות החישובים שופכות אור על הקשר של אלכוהול למוות העולמי", אמר.


ומסתבר שגם הקלאסיקה של כוס יין אדום אחת ביום כבר לא מבטיחה בריאות. אילוסטרציה (צילום: shutterstock)


גריסוולד הדגיש כי מבחינתו זה הזמן להביא לכך שארה"ב תקרא לאנשים לצרוך פחות אלכוהול, כשהוא מתייחס לשניים עד שלושה משקאות כגורמי נזק מינימלי. "אם כולם יחתכו בחצי את צריכת האלכוהול שלהם, נציל מיליוני אנשים ממוות ברחבי העולם", קבע.

מחקר נוסף חייב להיעשות בכדי להסביר כיצד דפוסי שתייה משפיעים על הבריאות, כוס יין בערב לעומת שתיה מוגזמת, לדוגמא. לדברי החוקר, יש קפיצה משמעותית בבריאות האנשים שהפסיקו לצרוך אלכוהול. ההנחיות העדכניות ביותר בנושא, מטעם משרד הבריאות ומשרד החקלאות האמריקאים, אומרות כי נשים יכולות לצרוך משקה ביום וגברים - שניים. האגודה האמריקאית לאונקולוגיה קלינית בה חברים אונקולוגים מהמובילים במדינה, פרסה כי הגבלת משקאות אלכוהוליים חשובה למניעת מחלת הסרטן.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE