הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ממשל טראמפ הודיע על קיצוץ 200 מיליון דולר בכספי סיוע לפלסטינים
בוושינגטון החליטו לעשות הערכה מחדש של הסיוע המועבר לעזה והחליטו כי יש צורך בקיצוץ משמעותי כדי לפנות כסף "לפרויקטים בעלי עדיפות גבוהה" במקום אחר. הדמוקרטים כבר זועמים על ההחלטה וגם מבקרים את התנהלות טראמפ בעניין הסכסוך הישראלי-פלסטיני

מחלקת המדינה של ארה"ב הודיעה על קיצוץ של למעלה מ-200 מיליון דולר בכספי סיוע שהיו מועברים עד כה לתושבי עזה והגדה המערבית. ההחלטה באה בעקבות בחינה מחדש של השאלה האם הסיוע הכלכלי הזה "משרת את האינטרס הלאומי של ארה"ב" וגם כדי לוודא כי הערך של כספי משלמי המיסים האמריקאים נשמר, כך לפי ההודעה שיצאה ממחלקת המדינה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


טראמפ ואבו מאזן בימים ידידותיים יותר. היום תמונה כזו נראית די דמיונית (צילום: גטי אימג'ס)


הכסף שקוצץ מהסיוע לפלסטינים יועבר ל"פרויקטים בעלי משמעות גדולה במקום אחר" כפי שהוסבר לעומק בהמשך ההודעה שפורסמה: "ההחלטה לוקחת בחשבון את האתגרים בהם עומדת הקהילה הבינלאומית בניסיון לספק עזרה בעזה כאשר שליטת החמאס שם מסכנת את חייהם של התושבים ומדרדרת עוד יותר את המצב הכלכלי וההומניטרי שגם כך הוא גרוע".

רוב הסיוע האמריקאי לעזה והגדה המערבית מיועד לצרכי בריאות, חינוך, פיתוח כלכלי ושיפור התשתיות. ההודעה של ממשל טראמפ מגיעה בזמן שבוושינגטון עובדים על פיתוח תכנית לתהליך שלום חדש במזרח התיכון, תכנית שנתקלת בהרבה קשיים עוד לפני שהיא יוצאת לדרך, בעיקר עקב חוסר הנכונות של מדינות ערב לשתף פעולה ולסייע במאמצים.


מפגינים בעזה שורפים את דגל ארה"ב. גם בהנהגה שלהם כבר לא מחבבים את האמריקאים, במיוחד לאור ההחלטה על הקיצוץ בסיוע (צילום: רויטרס)


בצד הדמוקרטי לא פספסו את ההזדמנות לבקר את טראמפ על קיצוץ הסיוע לפלסטינים ונציגי המפלגה בקונגרס טענו כי ההחלטה תגרום לאזור של עזה להתלקח עוד יותר וגם תפגע במאמצים האמריקאים לפתור את הסכסוך הישראלי-פלסטיני. 

"תושבי עזה כבר סובלים מקשיים חמורים תחת שלטון הרודנות של חמאס ומגבלות מעברי הגבול הנכפות ע"י ישראל", אמר הסנאטור פטריק לייהי, "אלו הם התושבים הפלסטינים, ממש אסירים בתוך הקונפליקט הבלתי יציב הזה, שיסבלו באופן ישיר מהשלכות ההחלטה חסרת הרגישות הזו והניסיון המוטעה הזה להתייחס לדאגות האבטחה הישראליות".


משכן השגרירות האמריקאית בירושלים. מקור מרכזי להתדרדרות היחסים עם הפלסטינים (צילום: Flash90)


לייהי גם ניצל את ההזדמנות לבקר את עמדת טראמפ לגבי הסכסוך הישראלי-פלסטיני: "לאחר שנה ושמונה חודשים בתפקידו, הנשיא טראמפ עדיין לא הכריז על משהו שאפילו קרוב למדיניות ברורה בעניין הסכסוך".

ההחלטה הנוכחית של טראמפ לבטח לא תהפוך אותו לאהוד יותר בקרב ההנהגה הפלסטינית איתה כבר יש לנשיא ארה"ב יחסים לא חמימים במיוחד. הפלסטינים רואים אותו כמשוחד לטובת ישראל, בייחוד לאחר שטראמפ הכיר בירושלים כבירת ישראל והחליט להעביר לשם את השגרירות האמריקאית בדצמבר האחרון. עקב כך ניתקו ברשות הפלסטינית כל קשר עם ארה"ב.


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE