הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שופט פדרלי התבצר, לקח את משפחת גיסו-לשעבר בני ערובה, ובסוף התאבד
לא ברור מה גרם לטים מאהר בן ה-51, שופט מנהלי במנהל לביטוח לאומי (סושיאל סקיוריטי), לבצע במהלך עשרה ימים סדרה של תקיפות ואיומים שנגמרו בהתבצרות חמושה בת עשר שעות אשר הגיעה לקיצה בירייה-עצמית בודדת. שלושת בני הערובה - הורים ובתם הקטינה - חולצו בשלום

שופט פדרלי, שנעצר בשבוע שעבר לאחר שאיים ברובה על אם ילדיו, ירה בעצמו למוות במחוז מיאמי-דייד שבפלורידה אור לאתמול (שישי), ובכך סיים עימות מתוח בן 10 שעות. במהלך העימות התחננו השוטרים בפני השופט שיהבהב באורות הבית כדי לסמן שכל הנמצאים בריאים ושלמים, ולשחרר את הילדה בת ה-13 שהיתה במקום.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


עשרה ימים פרועים שהסתיימו בירייה בודדת. השופט המנהלי הפדרלי טים מאהר (צילום: Law.com)


כשהכל הסתיים, השופט המנהלי הפדרלי טימות'י מאהר נמצא מת מכדור שירה בעצמו. בני משפחתו עמם התבצר בבית בדרום מחוז מיאמי-דייד - כולל הנערה הצעירה - לא נפגעו. "השוטרים קיבלו הודעות סמס, שבהם נכתב פשוט "הצילו, אנחנו צריכים עזרה", מסר שוטר משטרת מיאמי כריסטופר תומאס למיאמי הראלד.

על אף שהמשטרה לא פרסמה בתחילה את שמות הניצולים או את הקשר שלהם לשופט, מקור במשטרה מסר להראלד כי שלושת בני הערובה הם אחיה של גרושת השופט, אשתו של אותו גיס לשעבר, ובתם בת ה-13. מאהר בן ה-51 עסק בעשור האחרון בהכרעת תיקים של פיצויי נכות מטעם הביטוח הלאומי במשרד הסושיאל סקיוריטי דאונטאון מיאמי.

המשטרה קיבלה לראשונה הודעה על המצב ב-SW 113th Passage בעיירה פרינסטון שמדרום למיאמי, שכונה ירוקה של בתים חד-משפחתיים, בערך ב-11 בליל חמישי. אז הודיע מישהו למשטרה כי קיבלו הודעת סמס ממישהו בתוך הבית, לפיה מחזיקים בהם כבני ערובה.

כוחות ימ"מ וצוותי מו"מ הגיעו לבית והחלו לתקשר עם מאהר באמצעות הטלפון. תקשורת זו נותקה על ידי מאהר מספר שעות לפני ששם קץ לחייו. בשלב זה שלפו מנהלי המו"מ מגאפון, ניסו להרגיע את בני הערובה ולאותת לשופט שהכל בסדר. לבקשה לאותת באורות הבית כדי לסמן ששלום לנמצאים בבית. בקשה זו נענתה לבסוף, אולם את הבקשה לשחרר את הילדה השופט דחה.

10 שעות מורטות עצבים (צילום: מיאמי הראלד)


העימות בבית בפרבר פרינסטון היה אקורד הסיום של משחק חתול ועכבר בן 10 ימים בין כוחות אכיפת החוק מקומיים ופדרליים לשופט המעורער. זה החל כשמאהר נעצר על עבירות נשק והמשיך בהשבתה של לשכת הביטוח הלאומי בדאונטאון מיאמי.

הכל החל ב-15 באוגוסט, לאחר שאמו של בנו העולל של השופט הלכה לביתו שבשכונת אל פורטל לאסוף את הילד. היא סיפרה למשטרה ששלחה למאהר הודעה וכשהגיעה פגש אותה על סף הדלת עם בנם בידו האחת ואקדח על מותניו. האם סיפרה כי השופט איים עליה וסינוור אותה ללא הרף בפנס.

לאחר שהילד הונח בכסא תינוקות ברכבה של האם, מאהר המשיך לתקוף אותה מילולית וכשנסעה משם ראתה אותו מכוון רובה לעבר המכונית המתרחקת. מאהר התבצר בביתו אך שוכנע לצאת, והואשם בתקיפה חמורה בכלי ירי, התעללות בילד ללא חבלה גופנית רבה, והתנגדות למעצר ללא אלימות. הוא הוחזק בכלא וצווה להתרחק מבנו ואמו, אולם שוחרר בערבות. בדיון הערבות הוא סיפר לשופט שלפני שמונה לשופט מנהלי היה עוזר לתובע פדרלי ופרקליט בכיר במשרד האוצר. הוא ואם בנו היו זוג במשך ארבע שנים, אולם נפרדו באפריל.

למחרת, כשהגיעו שוטרים וסוכנים פדרליים להחרים את כלי הנשק שלו, הוא שוב התבצר ושוב שוכנע לצאת. מאותו רגע החלו הרשויות לשים עליו עין ברצינות. ביום שלישי האחרון קיבל עובד במשרד של מנהל הביטוח הלאומי איום על חייו. הרשויות הניחו שהאיום הגיע ממאהר. העובדים נשלחו הביתה והמשרד נסגר בימים שלישי ורביעי בשבוע החולף. בליל חמישי, כאמור, הגיע אקורד הסיום לפרשת ההתמוטטות הביזארית של השופט הפדרלי.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE