הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אנליסט בוול סטריט: מחיר הביטקוין צפוי לעלות בקרוב
המתאם בין שווי הביטקוין ומדד השווקים המתפתחים מעיד ששווי המטבע הוירטואלי עתיד להתחיל לעולת ועשוי להגיע עד לכ-25 אלף דולר עד סוף השנה. עליית השווי תלויה בין היתר בהמשך היחלשות הדולר והחלטות הפדרל ריזרב בנושא הריבית

האנליסט הפיננסי תומס לי מעריך שהביטקוין עשוי להגיע לשווי של 25 אלף דולר עד סוף השנה. לי, מנהלת מחלקת המחקר בחברת המחקר והייעוץ הפיננסי Fundstrat שמתחמה במטבעות קריפטו, מעריך שמחיר המטבע הוירטואלי יחזור בקרוב למגמת עלייה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


היחס בין ביטקוין ומדד השווקים המתפתחים. צילום: CNBC


בראיון לרשת CNBC נימק לי את ההערכה בהתבסס על מתאם שמצא בין שווי ביטקוין והיחס בין המדד להערכת שווקים מתפתחים MSCI למדד S&P 500. הנתונים שהציג לי מראים כי מאז ינואר 2017, יש מתאם ניכר בין השניים שעשוי לאפשר תחזיות על האחד בהתבסס על תצפיות על השני.

מדד MSCI מאגד שווי של 23 כלכלות מתפתחות - בהן טורקיה שסובלת בחודשים האחרונים מצניחת שווי המטבע שלה - וניתן להשקיע בו ישירות כמו בניירות ערך, אף שהשקעה בכלכלות מתפתחות נחשבת מסוכנת יותר מטבעה. המדד ירד בשמונה אחוזים מאז תחילת השנה, נתון נמוך משמעותית מצניחת השווי של הביטקוין, שהגיע בשיאו לכ-20 אלף דולר בדצמבר האחרון וירד מאז ב-65%. בשבועות האחרונים נסחר הביטקוין סביב 6000 דולר ליחידה. עם זאת, המגמה היא זו שמשמעותית על פי המודל של לי, ולהערכתו מדד השווקים המתפתחים עתיד להתאושש בקרוב, מה שבהתאם לניסיון העבר עשוי להיות מתואם עם עליה בערך הביטקוין.

לי טוען כי קרנות הגידור לא קונות נכסים הנושאים סיכון בתקופה שבה שווקים מתפתחים מציעים סחורות בזול, ובתקופות כאלה גם לא רוכשות ביטקוין. אך לדבריו, תקופת השוק הדובי הזו צפויה להסתיים, במיוחד אם הדולר ימשיך להיחלש והפדרל ריזרב יאט את קצב העלאת הריבית שלו. גורמים אלו יכולים להוביל לעלייה במחיר הביטקוין עד לכ-25 אלף דולר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE