הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
התקדמות משמעותית בין ארה"ב ומקסיקו בנוגע להסכם הסחר החופשי של צפון אמריקה
הנשיא טראמפ מיהר להכריז בטוויטר על התחממות ביחסים עם מקסיקו לאחר ששני הצדדים התקרבו להסרת מכשולים חשובים המאיימים לפוצץ את הסכם NAFTA בו מעורבת כמובן גם קנדה, שמחכה שהמחלוקת תיפתר באופן סופי

"הסכם סחר גדול עם מקסיקו יכול להגיע בקרוב!" צייץ בהתלהבות אופיינית הנשיא טראמפ היום, לאחר שארה"ב ומקסיקו הצליחו לגשר על כמה מהפערים שאיימו לפוצץ את הסכם הסחר החופשי עם צפון אמריקה הכולל גם את קנדה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


טראמפ במהלך ביקור במקסיקו ב-2016. מרוצה מאוד מההתקדמות במו"מ (צילום: גטי אימג'ס)


המשא ומתן בין שני הצדדים מתקיים בימים אלה ושר האוצר המקסיקני, אילדפונו גוואחארדו שהגיע לפגישה עם נציג הסחר האמריקאי, רוברט ליתיזר, אמר לתקשורת כי הוא מאמין שארה"ב ומקסיקו קרובות להסכם ביניהם והוסיף כי השלב האחרון של ההסכם, השיחות עם קנדה, צפוי להימשך כשבוע.

הסכם הסחר החופשי של צפון אמריקה או נאפט"א (NAFTA) הוא הסכם שנחתם לפני 24 שנים ונועד לאפשר יצירת אזור סחר חופשי בין ארצות הברית, קנדה ומקסיקו. לאחרונה איים דונלד טראמפ כי הוא מתכנן לבצע שינויים מהותיים בהסכם שלטענתו פוגע בתעשיית הרכב בארה"ב ומהווה "אסון" לעובדים האמריקאים.

השיחות שהתקיימו בימים האחרונים בין הצדדים כנראה סייעו לפתור את המחלוקות סביב נושא תעשיית הרכב וטראמפ המרוצה הוסיף בציוצו בטוויטר שהתייחס לעניין: "היחסים עם מקסיקו מתחממים מדי שעה, אנשים טובים מאוד גם מהממשלה החדשה וגם הישנה וכולם עובדים צמוד אחד לשני".


שר האוצר המקסיקני, אילדפונו גוואחארדו (צילום: רויטרס)


האמירה האחרונה של טראמפ מגיעה לאחר שצצו מחלוקות בעניין הסכם הסחר  בין הממשל החדש והישן במקסיקו לאחר הבחירות שנערכו שם בחודש הקודם. נשיא מקסיקו הנבחר, אנדרס מנואל לופז אוברדור כבר הצהיר לאחר הבחירות כי הוא מעוניין להישאר בהסכם נאפט"א.

במידה והשיחות בין ארה"ב, מקסיקו וקנדה יימשכו לתוך חודש ספטמבר ההכרעה הסופית בעניין תעבור לאוברדור מכיוון שהממשל האמריקאי צריך התרעה של 90 יום כדי לאשר הסכם נאפט"א חדש מהרגע שהמשא ומתן המחודש מסתיים. קנדה מצידה הודיעה באמצעות שרת החוץ כריסטיה פרילנד כי חזרתם של נציגי הממשלה הקנדית לשיחות תלויה בפתרון המחלוקות בין ארה"ב למקסיקו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE