הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ניו מקסיקו: שניים מעצורי "מתחם האימה" תכננו לפגוע בבית חולים באטלנטה
בני הזוג בחרו בבית החולים "גריידי" בשל חוסר שביעות רצון האישה מטיפול רפואי שקיבלה בו. המתחם נחשף בתחילת החודש ואותרו בו 11 ילדים שסבלו מהזנחה קיצונית

זוג מוסלמים קיצוניים שהיה חלק ממתחם האימונים בניו מקסיקו סימן כמטרה בית חולים באטלנטה, כך עולה ממסמכים שהוגשו לבית המשפט ביום שישי האחרון. על פי התביעה במחוז טאוס שתשאלו את 11 הילדים שנמצאו במתחם, בני הזוג ג'אני לוויל וסיראג' אבן-ווהאג' תכננו "להתעמת עם מוסדות או יחידים 'מושחתים'... ולחשוף את ה 'אמת' מאחורי מוסדות או יחידים אלה".


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בני הזוג לוויל ואבן-ווהאג' בבית המשפט (צילום: חדשות פוקס)

התביעה מציינת כי אחד הילדים נקב במפורש בשמו של בית החולים גריידי שבאטלנטה כיעד שנבחר על ידי לוויל בתור "מוסד מושחת", לטענתם, בית החולים נבחר על ידה עקב חוסר שביעות רצון מטיפולים שהיא ואמה קיבלו שם.

התביעה ציינה בפני בית המשפט כי חוקרים איתרו מסמך בן עשרה עמודים, כתוב בכתב יד, שכותרו "שלבים של מתקפת טרור". המסמך כולל "הוראות עבור המחבל החד פעמי", אך לא ברור אם מוזכרת בו מטרה מסוימת.

בתחילת החודש נחשף מתחם הזוועה בו חיו בני הזוג ובו התאמנו לכאורה לקראת מתקפת טרור, לאחר שהגיע אליה פתק עליו נכתב "אנחנו גוועים ברעב". במתחם המבודד שהיה מנותק ממים זורמים וחשמל אותרו 11 ילדים שסבלו מהזנחה קשה, תת תזונה והיעדר טיפול רפואי וכן נמצאה גופת ילד בן שלוש, שזוהה לאחר מכן כעבדול גאני ווהאג', בנו של אחד העצורים. הוא מת בדצמבר 2017 במהלך פולחן דתי ולאחר שלא קיבל טיפול רפואה לבעיה בריאותית ממנה סבל מאז נולד. במתחם נמצאו חמישה מבוגרים חמושים שנעצרו ונחקרו. מסמכי התביעה שהוגשו ביום שישי הוגשו במסגרת ערעור על החלטת שופט שעשויה לשחרר חלק מהעצורים למעצר בית.


התנאים הפיזיים במתחם (צילום: AP)


חקירת הרשויות העלתה שדיירי המתחם משתייכים לזרם מוסלמי קיצוני וכי הם התאמנו ואף אימנו את ילדיהם לקראת ביצוע מתקפות אלימות, כולל ירי בבתי ספר. הילדים הועברו לטיפול רשויות הרווחה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE