הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"לא בא כדי לרכוש חברים": מי אתה, דיוויד כץ, היורה בטורניר משחקי הווידאו?
הזוכה של משחקי השנה שעברה לא עמד בהפסד בטורניר השנה. המשטרה עדיין בודקת אם הוא הכיר את קורבנותיו, או שמדובר בירי אקראי

דיוויד כץ, צעיר בן 24 מבולטימור, הגיע אתמול (ראשון) לשוק לנדינג בג'קסונוויל כדי להשתתף בטורניר משחקי הווידאו "Madden NFL 19". כץ, שזכה בטורניר שנערך בשנה שעברה, לא הצליח לחזור על הישגו. הוא לא הצליח להתמודד עם ההפסד, שלף נשק והחל לירות לכל עבר.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הפסיד - ופתח באש. דיוויד כץ


הוא הרג שני בני אדם - טיילור רוברטסון (27) מווסט וירג'יניה ואלי קלייטון (22) מקליפורניה - ופצע 11 אחרים. לפחות שניים אחרים נפצעו במהלך מנוסתם מהמקום בניסיון להציל את חייהם. בשלב הזה אז הוא ירה בעצמו - ומת.

הטורניר שודר בסטרימינג באינטרנט, וצופים מכל העולם יכלו לשמוע את קולות הירי, הצרחות והאימה ששררה במקום בזמן שכץ ירה בשחקנים האחרים. לפני הטבח, הוצג כץ במסגרת הצגת המתמודדים הבולטים, אז אמרו שדרני האירוע כי "הוא לא בא לחפש חברים".

המשטרה המקומית מנסה להבין, ביחד עם ה-FBI, מה גרם לצעיר לאבד את העשתונות ולפתוח באש לכל עבר. בנוסף, החוקרים מנסים לבדוק אם הוא הכיר את קורבנותיו, או שמדובר בירי אקראי אל המבלים במקום.

המשטרה והבולשת ערכו חיפוש בביתו של כץ בדרום בולטימור אמש. המשטרה החרימה את רכבו שחנה בסמוך למקום הטורניר. שריף ג'קסונוויל, מייק ויליאמם, אמר כי גורמים ברשויות סוברים שכץ ביצע את המתקפה באמצעות אקדח אחד לפחות. הוא הוסיף כי החשוד ירה בעצמו ומת.

בסביבות השעה 1:30 בצהריים התקבל במשטרה המקומית דיווח על אירוע ירי פעיל במתחם הטורניר. "הישארו רחוקים מהאזור!", פרסם משרד השריף באותם רגעים.

אחד ממשתתפי התחרות, ראיין אלמון מטקסס, סיפר כי ברגע שמע את הירי, התכופף ורץ להסתתר בשירותים שם חיכה כעשר דקות והוסיף לאחר מכן: "אני עדיין בהלם, בקושי יכול לדבר". משתתף נוסף, דיני ג'וקה, שזכה בטורניר מאדן בעבר צייץ זמן קצר לאחר האירוע: "אני כל כך בר מזל, הכדור פגע לי רק בבוהן".




עד ראייה שישב במסעדת הוטרס הסמוכה למקום הירי סיפר כי אחד הפצועים ברח לתוך המסעדה כאשר הוא מדמם ולאחר מכן כל יושבי המסעדה ננעלו בפנים בהוראת השוטרים במקום. המשטרה גם פרסמה מסר הרגעה לכל מי שעדיין נמצא בתוך המתחם: "אנו מוצאים הרבה אנשים בתוך אזורים במתחם שהכרזנו כסגורים, אנא הישארו רגועים, הימ"מ מבצע בדיקה יסודית של המתחם, אנא אל תברחו החוצה".

אירוע הגיימינג בו התבצע הירי היה משחקי העפלה לשלבים המתקדמים של טורניר מאדן, משחק פוטבול וידאו פופולרי של חברת EA Sports. הזוכים בטורניר מעפילים לגמר והפרס לשחקן הטוב ביותר עומד על 165 אלף דולר.

המתחם של שוק לנדינג, בו התקיים הטורניר, ממוקם סמוך לנהר סנט ג'ון והוא גדוש במסעדות ומקומות בילוי כולל אזור קניות גדול. לאחר הירי המשטרה ביקשה שוב ושוב מהתושבים להתרחק מהזירה: "אנחנו לא יכולים להדגיש עד כמה אנו מבקשים להישאר רחוקים, אפילו מרחק של הרבה בלוקים מהאזור".

בבית החולים "ממוריאל" בג'קסונוויל מאושפזים 3 פצועים במצב יציב כאשר שישה נוספים נלקחו לבית החולים האוניברסיטאי, חמישה מתוכם גם כן במצב יציב ואחד במצב קריטי, כולם בין הגילאים 20-35.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE