הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
איראן: שולטים במיצרי הורמוז, לאמריקנים אין מה לעשות כאן
גפרור נוסף הושלך למדורת יחסי וושינגטון-טהרן. איראן מאיימת לחסום את נתיבי השיט של מכליות נפט של מדינות שכנות על רקע הסנקציות שמוטלות מחדש בעקבות פרישת ארצות הברית מהסכם הגרעין

איראן מחזיקה בשליטה מלאה על המפרץ הפרסי, ואין לצי האמריקני מה לחפש שם. כך אמר היום (שני) מפקד צי משמרות המהפכה של איראן, גנרל אלירזאה טנגסירי.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


האיראנים מוכנים להשתמש בכוח צבאי כדי לחסום את מיצרי הורמוז


הדברים באו על רקע הדברים שאמרה טהרן כי היא עשויה להשתמש בכוח צבאי במפרץ כדי למנוע יצוא נפט ממדינות אחרות בשל הסנקציות האמריקניות שמופנות אל תעשיית הנפט האיראנית.
ארצות הברית מחזיקה באזור צי ימי שמטרתו להגן על נתיבי סחר הנפט.

טנגריסי אמר כי לאיראן שליטה מלאה גם על המפרץ כולו וגם על מיצרי הורמוז שמובילים אליו. חסימת המיצר היא הדרך היעילה ביותר לקטוע נתיבי ספנות.

"אנחנו יכולים להבטיח את שלמות המפרץ הפרסי ואין שום צורך בנוכחות של גורמים חיצוניים כמו ארצות הברית ומדינות אחרות שביתן לא שם", אמר הגנרל האיראני, שדבריו פורסמו בסוכנות הידיעות תסנים.


רוצה להגביר את שיתוף הפעולה עם סוריה. שר הביטחון של איראן עמיר חתאמי


נראה כי המתח בין איראן לארצות הברית גואה בנקודות חיכוך נוספות מעבר לסחר בנפט. אתמול הגיע שר הביטחון האיראני עמיר חתאמי לדמשק כדי "להגביר את שיתוף הפעולה הצבאי", לדבריו. זאת, רק ימים ספורים לאחר שהיועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ון בולטון, אמר כי על איראן להסיג את כוחותיה מסוריה.

הכוחות האיראנים, ובהם חיזבאללה, תומכים בנשיא בשאר אל-אסד במלחמת האזרחים הארוכה."אנחנו מקווים שיהיה לנו תפקיד יעיל בבניה מחדש של סוריה", אמר חתאמי עם נחיתתו בדמשק. הוא הוסיף כי הוא מקווה להגביר את שיתוף הפעולה הצבאי בין טהרן לדמשק.

לאחר שבשבוע שעבר אמר בולטון כי על איראן למשוך את כוחותיה מסוריה, אמרו בכירים איראניים כי הנוכחות הצבאית בסוריה החלה בעקבות הזמנתו של ממשל אסד, וכי אין להם תכניות קרובות לעזוב את המדינה.


בולטון במהלך ביקורו בישראל בשבוע שעבר


לפני כחודש, אמר עלי אכבר ולאיתי, היועץ הבכיר של מנהיג איראן האייתוללה עלי חמינאי, כי טהרן תוציא את כל היועצים הצבאיים שלה מסוריה "אם הרשויות במדינה יבקשו מאיתנו לעשות זאת".
ולאיתי הדגיש גם הוא כי האיראנים נמצאים בסוריה לבקשת משטרו של הנשיא בשאר אסד. לדבריו, "איראן ורוסיה סייעו לטהר 80% משטח סוריה מטרור".

הבכיר האיראני הוסיף כי איראן לא תצא מסוריה בעקבות הלחץ האמריקאי המופעל עליה לעשות כן. לדבריו, "ארה"ב רוצה לחלק את עיראק לשלושה חלקים ואת סוריה לחמישה. אנחנו נתמודד עם הנוכחות האמריקאית בסוריה , עיראק, לבנון, תימן וצפון אפריקה". הוא הוסיף כי רוסיה תסיג את כוחותיה מסוריה ברגע שאיראן תעשה זאת.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE