הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טסים ב"ג'ט בלו"? מהיום תשלמו יותר על משלוח המזוודה
חברת התעופה האמריקאית העלתה את מחיר שליחת הכבודה בחמישה דולרים, אך מומחים טוענים שצעד זה יוביל לחברות תעופה נוספות לפעול בהתאם. מייסד אתר AirFareWatchdog טוען: בקרוב המחיר יהיה תלוי במרחק של הטיסה; גם ביטול או שינוי בטיסה יעלה ביוקר לאחר שהועלה ב-50 דולר. במהלך שנת 2017 הרוויחו חברות התעופה מעל ל-7 מיליארד דולר "בזכות" שילוח הכבודה ודמי ביטול ושינוי

חברת התעופה "ג'ט בלו" מעלה את המחירים בעבור משלוח של מזוודה או שינוי של כרטיס, מהלך שעשוי לגרום לחברות תעופה נוספות לקבוע צעדים דומים. הודעה אודות ההעלאה פורסמה ע"י חברת התעופה בשעות הבוקר, והשינויים יחלו על הטיסות שהוזמנו מהיום ואילך.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חברת התעופה "ג'ט בלו" (צילום: Shutterstock)


הנוסעים במחלקת התיירים הבסיסית של החברה יידרשו להיפרד מ-30 דולר כדי לשלוח מזוודה בבטן המטוס ו-40 דולר בעבור מזוודה נוספת, עלייה של 5 דולר כ"א. 

חברות תעופה כגון אמריקן, דלתא ויונייטד עדיין מחייבות 25 דולר בעבור המזוודה הראשונה ו-35 דולר בעבור השנייה. מאידך, חברת התעופה "סאות'ווסט" היא היחידה בארה"ב המאפשרת שליחת שתי מזוודות לבטן המטוס בחינם, ללא כל קשר לעלות הכרטיס.

"למרבה הצער, דרושה רק חברת תעופה אחת שתעלה את המחיר, וכל השאר ילכו בעקבותיה", אמר ג'ון דיסקאלה, מפעיל האתר JohnnyJet.

ג'ורג' הוביקה, מייסד אתר התיירות AirFareWatchdog, סבור גם כן כי חברות תעופה נוספות יעלו את מחיריהן. הוא אף ציין כי לדעתו החברות ישנו את צורת התמחור בקרוב, ועלות שליחת המזוודה תהיה בהתאם למרחק הטיסה.


שליחת המזוודות אל מטוסי ג'ט בלו (צילום: Shutterstock)


ג'ט בלו הודיעה גם על העלאה במחירי המשקל העודף וחפצים גדולים כגון גלשנים. מעתה ישלמו 150 דולר בעבור כבודה מסוג זה, חמישים דולר יותר ממה ששולם עד כה. 

אם תרצו לשנות או לבטל כרטיס טיסה בג'ט בלו שעלה יותר מ-200 דולר, תצטרכו להיפרד מ-200 דולר, וזאת במקום 150 כפי שהיה נהוג עד כה. סכום זה תואם את הסכומים שדורשות דלתא, יונייטד ואמריקן. גם כאן סאות'ווסט מבדלת את עצמה והיא לא דורשת תשלום בעבור שינוי של טיסה.

בשנה שעברה חברות התעופה האמריקאיות הרוויחו 7.4 מיליארד דולר משליחת מזוודות, שינויים וביטולים של טיסות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE