הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מוטב מוקדם מאשר התקף לב: לפי מחקר חדש כדאי להתחיל ליטול תרופות נגד כולסטרול כבר בגיל 20
כשמגיעים לגיל 30 או 40 עם כולסטרול גבוה הסיכון למוות מהתקף לב או משבץ עולה בכ-70 עד 90 אחוז. החוקרים מצאו שניתן לצמצם את הסיכון באמצעות נטילת תרופות נגד כולסטרול כבר בגיל 20

מומלץ להתחיל ליטול סטטין, תרופה להורדת רמות הכולסטרול, כבר בגיל צעיר, על מנת לצמצם את הסיכון למוות ממחלות לב בגיל מאוחר יותר. כך עולה ממחקר חדש. המחקר מצא, כי חולים היו בסיכון גבוה ב-90 אחוז למוות מהתקף לב או משבץ, אם הם הגיעו לגיל 30 או לגיל 40 עם רמה גבוהה של כולסטרול.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תתחילו כבר בגיל 20 ותמנעו מחלות לב בגיל מאוחר יותר

בעקבות ממצאי המחקר החוקרים ממליצים ליטול סטטין כבר בגיל צעיר. סטטין (Statin) או HMG-CoA reductase inhibitors זו תרופה מקבוצה של תרכובות-אורגניות אשר מורידות את רמות הכולסטרול.

לדברי החוקרים מי שרמת הכולסטרול שלהם גבוהה יכולים להוריד את הסיכון שלהם למוות מהתקפי לב או משבץ, באמצעות אימוץ אורח חיים בריא או נטילת גלולות, כגון סטטין, המפרקות את הכולסטרול. במסגרת המחקר שנערך בטקסס, ניתחו החוקרים נתונים של 36,375 משתתפים בריאים, בגיל ממוצע של 42, ועקבו אחריהם במשך 27 שנה.

המשתתפים במחקר שהציגו רמה גבוהה של כולסטרול סביב הגיל הממוצע, היו בסיכון של בין 70 ל-90 אחוז למוות מהסיבות האמורות. זאת, בהשוואה למשתתפים שהציגו רמות כולסטרול נמוכות יותר. רוב האנשים שנוטלים סטטין באנגליה, למשל, הם בגילאי 45 עד 64. התרופה מסייעת לנקות את החומר ממנו מורכב כולסטרול, שסותם את העורקים, ובכך מאפשרת לשמור על זרימה חופשית של הדם.

החוקרים ממליצים על אימוץ אורח חיים בריא לצד נטילת תרופות נגד כולסטרול

בעקבות המחקר, החוקרים ממליצים לאנשים להתחיל ליטול סטטין כבר בגיל 20 ולאמץ אורח חיים בריא יותר. לשם כך, יש להגביל את צריכת השומן הרווי, לשמור על משקל בריא, להפסיק לעשן ולהקפיד על פעילות גופנית. לדברי החוקרים שהובילו את המחקר האמור, ניתן להפיק תועלת גם מנטילת תרופות המפרקות כולסטרול.

מחקרים מראים כי רמות נמוכות יותר של כולסטרול בגיל מוקדם יותר מאפשרות יתרונות בריאותיים רבים יותר, בהשוואה למצב בו מנסים להוריד את רמת הכולסטרול בגיל מבוגר. ניתן להרגיש ביתרונות רק אם נוטלים את הגלולות מדי יום במשך תקופה ארוכה מאוד למטרות מניעה ראשונית.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE