הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נמצאו חמישה גורמים שמעלים את הסיכון לפרקינסון ב-66 אחוז. רמז: הם גורמים גם למחלות לב
מחקר חדש מצא קשר משמעותי בין חמישה מדדים שגורמים למחלות לב וכלי דם לבין הגברת הסיכון לחלות בפרקינסון; מחלה שמלווה את חייהם של כמיליון אנשים בארצות הברית

נמצא קשר בין השמנת יתר באזור הבטן, רמה גבוהה של טריגליצרידים בדם, כולסטרול גבוה, לחץ דם גבוה ורמה גבוהה של סוכר בדם, לבין סיכון מוגבר לחלות בפרקינסון.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כמיליון אמריקנים חיים עם פרקינסון

סימפטומים של מחלות לב וכלי דם עלולים להגביר את הסיכון לחלות בפרקינסון. כך עולה ממחקר חדש. החוקרים השתמשו בנתונים שנאספו מ-17,163,560 משתתפים דרום קוריאנים מעל גיל 40, ומצאו 44,205 מקרים של פרקינסון במהלך מעקב שנמשך חמש שנים. החוקרים חיפשו אחר חמישה גורמים המגבירים את הסיכון למחלות לב וכלי דם, כאלה המגדירים את התסמונת המטבולית: השמנה באזור הבטן, רמה גבוהה של טריגליצרידים, רמה גבוהה של כולסטרול בדם, לחץ דם גבוה ורמה גבוהה של גלוקוז בדם.

במסגרת המחקר, שפורסם בכתב העת PLOS Medicine, החוקרים שקללו גורמים כגון גיל, מין, עישון, צריכת אלכוהול, פעילות גופנית, הכנסה, משקל, היסטוריה של שבץ במשפחה וכולי. החוקרים מצאו, כי כל מרכיב בסימפטומים המטבוליים הגדיל באופן משמעותי את הסיכון לחלות בפרקינסון.

ככל שגורמי הסיכון היו גבוהים יותר, כך גדל הסיכון. בהשוואה בין מצב בו לא היתה מידה גבוהה של אף אחד מהגורמים, לבין מצב בו כל חמשת הגורמים באו לידי ביטוי, הסיכון לחלות במחלה עלה ב-66 אחוז. הקשר החזק ביותר נמצא בקרב משתתפים מעל גיל 65.

שמירה על מצב תקין של חמשת הגורמים למחלות לב יכול לצמצם את הסיכון לחלות בפרקינסון

מדי שנה, מאובחנים בארצות הברית כ-60,000 חולים בפרקינסון. כמיליון אמריקנים חיים עם המחלה.

התסמונת המטבולית ומרכיביה הם גורמי סיכון עצמאיים למחלה. לדברי החוקרים, מחקרים עתידיים נדרשים על מנת לבחון האם השליטה בתסמונת המטבולית ובמרכיביה יכולה להפחית את הסיכון לפתח את המחלה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE