הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חודשיים וחצי אחרי: הישגי הפסגה בין טראמפ לקים מתמוססים
צפון קוריאה הזהירה את ארה"ב כי שיחות הפירוק מגרעין "מונחות על הכף" ועלולות לקרוס. בתגובה ביטלה ארה"ב את ביקורו של שר החוץ פומפאו בפיונגיאנג וגם הודיעה כי תחדש את התמרונים הצבאיים עם דרום קוריאה, שהושעו כמחווה לשכנה מצפון

בכירי צפון קוריאה הזהירו את ארה"ב במכתב כי שיחות הפירוק מנשק גרעיני "מונחות שוב על הכף ועלולות לקרוס". על פי דיווח בוושינגטון פוסט, המכתב הועבר לידי שר החוץ מייק פומפאו, וכתגובה בוטלה ברגע האחרון נסיעתו של השר לפיונגיאנג יחד עם שליחו המיוחד החדש לאזור, סטיבן ביגון.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בימים טובים יותר (צילום: CNN)



שלושה מקורות בעלי ידע מכלי ראשון של עמדת צפון קוריאה לגבי ההתפרקות מגרעין מסרו לרשת CNN כי במכתב נאמר שמשטרו של קים ג'ונג און חש כי התהליך אינו יכול להתקדם "מפני שארה"ב עדיין אינה מוכנה לעמוד בציפיותיה של צפון קוריאה בנוגע להתקדמות לעבר הסכם שלום".

ארה"ב מסרבת עד כה להחליף את הסכם שביתת הנשק אשר שם קץ למלחמת קוריאה בהסכם שלום קבוע, אשר ידרוש אישור של שני שליש מחברי הסנאט. אם לא תושג פשרה והשיחות בין שני הצדדים יקרסו, אמרו המקורות, פיונגיאנג עשויה לחדש "פעילות גרעין וטילים".


מנהל את הקשר בערוצים משלו. פומפאו (צילום: CNN)


המכתב ככל הנראה הועבר לפומפאו דרך משלחת צפון קוריאה באו"ם, והוא הגיע על פי הדיווחים לא ממקבילו של פומפאו בממשלת צפון קוריאה, שר החוץ רי יונג הו, אלא מראש המודיעין של צפון קוריאה לשעבר, קים  יונג צ'ול. מקור דיפלומטי בכיר מסר ל-CNN כי אנשי הבית הלבן עדיין תדרכו בעלות ברית בנוגע לביקור 10 דקות לפני הביטול. פומפאו עצמו קידם את הביקור בהודעה רשמית רק יום קודם לכן.

בהתפתחות נלווית, שר ההגנה ג'יימס מאטיס הודיע היום כי ארה"ב תחדש את התמרונים הצבאיים המשותפים עם דרום קוריאה וכי אינה צופה ביטולים כלשהם. הנשיא טראמפ הודיע על ביטול התמרונים, שנתפשו כצעד מתגרה בעיני צפון-קוריאה, כמחווה למשטר הרודני של פיונגיאנג לאחר הפסגה ביוני.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE