הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עוד אחד בדרך החוצה: דון מקגאן יעזוב את תפקידו
הנשיא טראמפ הודיע כי היועץ המשפטי של הבית הלבן בדרך החוצה ויסיים את תפקידו בשבועות הקרובים. היחסים בין השניים היו בדעיכה גדולה שנקודות השיא שלה היו שיתוף הפעולה של מקגאן עם חקירת ההתערבות הרוסית בבחירות 2016 והסירוב לשתף פעולה עם בקשת הנשיא לפטר את רוברט מולר

זה אולי היה צפוי, אך היום זה הפך לרשמי, דונלד טראמפ מפטר עוד מישהו שהצליח להרגיז אותו והקורבן התורן הוא היועץ המשפטי של הבית הלבן, דון מקגאן. אישור הצעד הזה תלוי עדיין במינויו הצפוי של השופט ברט קאבנאו לבית המשפט העליון, אך נראה כי זה בלתי נמנע ומקגאן לא ימשיך כאשר דיווחים טוענים כי יועמ"ש הבית הלבן בכל מקרה תכנן להגיש את התפטרותו בחודשים הקרובים.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בקרוב ייצא מדלת הבית הלבן בפעם האחרונה. דון מקגאן (צילום: רויטרס)


טראמפ התייחס בציוץ הפיטורים שפרסם היום בצורה די מכובדת למקגאן ואמר: "עבדתי עם דון במשך הרבה זמן ואני באמת מעריך את שירותו!", אך הציוץ המפויס מסתיר הרבה מחלוקות בין השניים, בעיקר בכל הנוגע לחקירת המעורבות בה שיתף פעולה מקגאן באופן מלא ואמר דברים טובים על הנשיא מחד אך גם דברים שהזיקו לטראמפ מאידך.

מקגאן נכנס לתפקידו עם תחילת כהונתו של טראמפ כנשיא ועזר להכין את המועמד של טראמפ לבית המשפט העליון, ניל גורסץ' לקבלת האישור מהסנאט. ביולי האחרון ראה מקגאן מהצד את ברט קאבנאו מאושר עי"י הסנאט לבית המשפט העליון במה שמהווה נקודת ציון לסיום תפקידו של מקגאן. 


המועמד המוביל להחליף את מקגאן? אמט פלוד (צילום: ALM)


"דון מקגאן יעזוב את תפקידו בסתיו, מעט אחרי שיתקבל (בתקווה) האישור על מינויו של השופט ברט קאבנאו לבית המשפט העליון של ארה"ב", ציין טראמפ בציוצו היום. כרגע לא ידוע על מחליף למקגאן אך השם הבולט שנזרק לאוויר הוא זה של אמט פלוד, עו"ד מוושינגטון שהצטרף לבית הלבן במאי האחרון במטרה לסייע בעניין חקירת המעורבות הרוסית בבחירות.


"אתה לא יכול לתת לזה לקרות", יו"ר ועדת המשפט של הסנאט, צ'אק גראסלי מבקש מטראמפ לשקול מחדש את פיטוריו של מקגאן (צילום: גטי אימג'ס)


מקגאן חש כי הוא השיג את מטרותיו ותכנן לעזוב בעצמו החודשים הקרובים, כך לפי הדיווחים. בין השאר מקגאן היה מרוצה מכך שהצליח לקדם מועמדים שמרנים למשרות שיפוט פדרליות והשפיע על הרגולציה האמריקאית. מבין אלה שהביעו מחאה פומבית נגד עזיבתו של מקגאן אפשר למצוא את צ'אק גראסלי, יו"ר ועדת המשפט של הסנאט שאמר: "אני מקווה שזה לא נכון שמקגאן עוזה את תפקידו כיועץ המשפטי של הבית הלבן, אתה לא יכול לתת לזה לקרות", אמר גראסלי בפנייה ישירה לנשיא טראמפ.

המחלוקת בין טראמפ למקגאן החלה בעקבות שיתוף הפעולה של יועמ"ש הבית הלבן עם החוקרים בעניין המעורבות הרוסית בבחירות. מקגאן שיתף פעולה באופן מלא, אולי יותר מדי מלא לטעמו של טראמפ שהיה זה שדחף את מקגאן לשתף פעולה ולענות באופן מלא וכנה לכל השאלות, כחלק מגישה של טראמפ ועורכי דינו המאמינה כי שיתוף פעולה מלא מרצון יביא לסיום מהיר של החקירה.


רוברט מולר. מקגאן התעקש לא להעביר את בקשת טראמפ לפטר את מולר וטראמפ אכן התרצה (צילום: גטי אימג'ס)


בין הפרשיות הרגישות עליהן נשאל מקגאן בחקירתו היו ההחלטה של טראמפ לפטר את ראש ה-FBI ג'יימס קומי, הערות של הנשיא טראמפ על ג'ף סשנס, שר המשפטים של ארה"ב ואחד ממתנגדיו הגדולים ביותר של טראמפ בתוך הממשל והתכנון לפטר את רוד רוזנשטיין, המשנה לתובע הכללי של ארצות הברית.

ביוני 2017 מגקאן וטראמפ הגיעו לנקודת רתיחה כאשר היועץ המשפטי הצהיר כי "נמאס" לו לאחר שטראמפ איים לפטר גם את רוברט מולר, היועץ המיוחד שחוקר את המעורבות הרוסית בבחירות. מקגאן סירב להעביר את בקשת טראמפ למשרד המשפטים והצהיר כי הוא מעדיף להתפטר מאשר להתקדם עם הצעד הזה. ההצהרה הזו גרמה לשם שינוי לטראמפ להתקפל והוא ויתר על הרעיון לפטר את מולר.



50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE