הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בגלל טעות של התביעה: ביהמ"ש נאלץ לשחרר 3 חשודים מ"מתחם האימה"
החוק בניו מקסיקו מתיר לתביעה בתיק להציג חשד סביר בתוך עשרה ימים מרגע המעצר, אך במקרה של שלושה מתוך חמשת החשודים ממתחם הזוועות הדבר לא נעשה. אי לכך נאלץ השופט אמיליו שאבז לשחררם. כעת לתביעה אפשרות אחת נוספת, הגשת כתב אישום באמצעות חבר מושבעים גדול

בית המשפט במדינת ניו מקסיקו החליט לבטל את האישומים נגד שלושת החשודים שנעצרו ב"מתחם האימה" הידוע לשמצה, חרף העובדה כי במקום נעשו אימונים לילדים כיצד לבצע פיגועי ירי בתוך שטחי בתי הספר. השופט אמיליו שאבז נאלץ בעל כורחו לשחרר שלושה מתוך חמישה נאשמים בטענה שהרשויות הפרו את "חוק עשרת הימים".


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ביהמ"ש בניו מקסיקו, מוקדם יותר היום (צילום: AP)


שלושת החשודים המדוברים הם לוקאס מורטון, סובאנה ווהאז' ויוראה ווהאז'. על פי השופט, התביעה בתיק הייתה צריכה להציג חשד סביר שבגינו פשטה המשטרה על המתחם, דבר שלא נעשה. כזכור, בראשית החודש פשטה המשטרה בניו מקסיקו על מתחם האימה בעקבות דיווחים כי עבדול ווהאז' בן ה-3, שנעדר מביתו בג'ורג'יה מאז חודש דצמבר האחרון, נמצא במקום. לבסוף גופתו התגלתה במתחם.

לדברי השופט, מדובר בהחלטה קשה מאוד בעבורו, אך הוא נאלץ לקבל אותה בשל אי הציות של התביעה לחוקי המדינה. כעת ישנה אפשרות שהתביעה תבקש מחבר מושבעים גדול להגיש כתב אישום כנגד השלושה, דבר ש"יעקוף" במעט את החלטת ביהמ"ש.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE