הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אל תכווצו או שתלכו עם שקית על ראש: כך הפנים שלכם חושפות את מידת הסיכון להתקף לב ולשבץ
מחקר חדש מצא, כי פנים מקומטות מעלות באופן דרמטי את הסיכון להתקפי לב ולשבץ קטלני. החוקרים טוענים, כי מדובר בכלי זול ופשוט שיכול לשמש רופאי משפחה לאתר אנשים שנתונים בסיכון

קמטים בפנים מעלים באופן משמעותי את הסיכון לשבץ קטלני ולהתקף לב. כך עולה ממחקר חדש. החוקרים מצאו שקמטים, הם סימן אזהרה מוקדם לבעיות לב קטלניות. הם טוענים כי עומק קמטי המצח הוא כלי מפתח לסימון שעורקים מרכזיים בגוף חסומים בשומן. המחקר, הוצג בכנס רפואת הלב הגדול בעולם.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


קמטי אזהרה. מל גיבסון

החוקרים עקבו אחר 3,221 משתתפים במשך 20 שנה, לאחר שדרגו את המראה שלהם. ציון של אפס משמש, אין קמטים באזור המצח, וציון שלוש משמש, קמטים עמוקים רבים. החוקרים דיווחו, כי הממצאים חושפים את הדרך הקלה והזולה שיכולה לסייע לרופאים לזהות אנשים שנמצאים בסיכון גבוה לשבץ ולהתקפי לב.

לדברי החוקרים, קמטים עמוקים הם דגל אדום שמסמן כי העורקים סתומים או מצב הידוע בשם טרשת עורקים. המצב מגביל את זרימת הגם והחמצן לאיברים חיוניים ומגביר את הסיכון לקרישי דם קטלניים. ככל שציון הקמטים גבוה יותר, כך גדל הסיכון למוות כתוצאה ממצב קרדיו-וסקולרי.

אי אפשר לראות או להרגיש את גורמי הסיכון, כגון רמת כולסטרול גבוהה או לחץ דם גבוה. מבט בפניו של אדם יכול לספק את אותות האזהרה, על מנת לספק לו עצות להפחית את הסיכון. קמטים עמוקים אינם תוצאה של עבודה קשה או אורח חיים מלחיץ. לדברי החוקרים הקמטים נגרמים, ככל הנראה, על ידי השינויים שגורמים לכלי הדם להיחסם, כגון נזק לתאים ולחלבון.

עד כמה עמוקים הקמטים שיש לכם על המצח?

עוד טוענים החוקרים, כי יותר מרמת כולסטרול גבוהה, מצח מקומט הוא אות אזהרה לבעיות לב. החוקרים מצאו, כי מדובר בכלי איתור ויזואלי פשוט, שרופאי המשפחה יכולים להסתייע בו, על מנת לזהות אנשים בסיכון.

הקמטים יעילים יותר מאשר בדיקת רמת הכולסטרול, משום שהם מסמנים אילו עורקים כבר ניזוקו. בהמשך לממצאים, החוקרים ממליצים לאנשים עם קמטים באזור הגבות לקבוע תור אצל רופא המשפחה שלהם ולבצע שינויים באורח החיים, כגון פעילות גופנית והצמדות לתפריט בריא.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE