הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
גם בסנאט מתחילים לקבל שימיו של ג'ף סשנס כתובע כללי ספורים
הסנאטורים הרפובליקנים הבכירים צ'אק גראסלי ולינדזי גראהם מדברים גלויות על כך שג'ף סשנס יוחלף - ורק מבקשים מהנשיא - שנשמע לועג להשכלתו הצנועה של סשנס ולמבטאו הדרומי - שיחכה עד אחרי הבחירות. מנהיג הרוב הרפובליקני בסנאט מיטש מקונל, המצליף ג'ון קורנין ובן סאסי מנברסקה עדיין תומכים בסשנס.

נכונותם הגוברת של סנאטורים רפובליקנים להסכים להדחתו של התובע הכללי ג'ף סשנס היא תוצאה של מסע שכנוע אדיר שמוביל הנשיא דונלד טראמפ, אשר מזה עשרה ימים פורק את זעמו על סשנס באוזני "כל סנאטור שמוכן להקשיב", לדברי עוזר של סנאטור רפובליקני ששוחח עם האתר פוליטיקו.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


זה מתקרב (צילום: ABC)


הנשיא, שבילה את השנה וחצי האחרונות בהבעות זעם פומביות על התובע הכללי שהוא עצמו מינה, הצליח סופסוף להשיג תמיכה לטינתו גם בגבעת הקפיטול הודות לתסכולם הגובר של מספר סנאטורים רפובליקנים כלפי עמיתם לשעבר (סשנס היה סנאטור מטעם אלבאמה לפני שמונה לתפקידו) - ובמיוחד יו"ר ועדת המשפט של הסנאט, צ'אק גראסלי מאיווה ולינדזי גראהם מדרום קרוליינה, אשר כועסים על התנגדותו לחוק רפורמה במשפט הפלילי שהם מציעים. כך על פי ראיון שערך האתר עם יותר מחצי תריסר עוזרים לחברי סנאט, יועצים של הנשיא ומקורבים לבית הלבן.

טראמפ העלה את האפשרות לפטר את סשנס בשיחת טלפון עם גראהם בשבוע שעבר, על פי עדותם של שני עוזרים לחברי קונגרס, שאמרו כי גראהם לחץ על הנשיא לחכות עם הפיטורים עד אחרי בחירות אמצע הכהונה. על פי המקורות, גראסלי טרם קיבל שיחת טלפון מן הבית הלבן בנושא.

גראסלי אמר בראיון ל-CBS אתמול (רביעי) כי מערכת היחסים בין הנשיא לתובע הכללי שלו הידרדרה וכי הסיכויים לרגיעה בעתיד הקרוב בחזית ביניהם "קלושה". גראסלי טען כי שינוי בזהות הנושא בתפקיד לא יפגע בחקירתו של מולר וסיכם: "בשורה התחתונה, מערכת היחסים הזו לא עובדת. זה לא טוב למשרד המשפטים".


"זה לא טוב למשרד המשפטים". הסנאטור צ'אק גראסלי (רפובליקני מאיווה) (צילום: The Hill)


בנוסף לעובדה שסשנס פסל את עצמו מלעסוק בענייני החקירה בהתערבות הרוסית בבחירות, החל טראמפ למצוא סיבות אחרות שלא לחבב את האיש שהוא עצמו מינה חרף מחאות קשות (סשנס לא הצליח לזכות באישור הסנאט למינוי כשופט פדרלי עוד ב-1986 משום שנמצא גזען מדי).

על פי מקורות שונים, טראמפ מתלונן שלסשנס אין דיפלומה של אוניברסיטת "ליגת הקיסוס" (Ivy League - שבע אוניברסיטאות היוקרה של החוף המזרחי), וכי הוא לא סובל את המבטא הדרומי של סשנס, שלדברי הנשיא "נשמע כאילו הוא מדבר בפה מלא גולות". ניתן רק לשער כיצד היו ביטויי האליטיזם הללו מתקבלים אילו דווחו על נשיא דמוקרט.

טראמפ לא מקדם את הנושא רק עם הסנאטורים ממפלגתו, אלא הוא מתיש גם את עורכי דינו - כך על פי שני מחוקקים רפובליקנים המקורבים לבית הלבן. למרות שבעבר הם הזהירו את הנשיא שפיטוריו של סשנס יוסיפו שמן לחקירתו של התובע המיוחד רוברט מולר בנוגע לאפשרות של שיבוש הליכים מצד טראמפ, על פי המקורות אותם עורכי דין משוכנעים כעת שמולר יאשים את הנשיא בעבירה זו בין אם יפטר את סשנס או ישאירו בתפקיד.

סשנס איבד גם את תמיכתם של שני היועצים המשפיעים ביותר בבית הלבן - בת הנשיא איוונקה ובעלה ג'ארד קושנר. עם זאת, הוא עדיין נהנה מתמיכתם של מנהיג הרפובליקנים בסנאט, מיץ' מקונל מקנזס, של המצליף ג'ון קורנין מטקסס, ושל בן סאסי מנברסקה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE