הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תופעה מתרחבת: הממשל מחרים דרכונים להיספאנים שנולדו סמוך לגבול מקסיקו
הממשל מתבסס על מספר מקרים בהם הודו רופאים ומיילדות, שפעלו במחצית השנייה של המאה הקודמת באזור הגבול, כי בין אלפי תעודות הלידה עליהן חתמו היו כמה שזויפו בעבור תינוקות שנולדו במקסיקו. נוסקים מספר המקרים בהם מסורבות בקשות לדרכונים, או שדרכוניהם מוחרמים בגבול. חלקם מועברים למתקני מעצר ונפתחים נגדם הליכי גירוש. אחרים נתקעים מחוץ לארה"ב

גוברים לאחרונה המקרים בהם נשללים דרכוניהם של אזרחי ארה"ב, ואזרחותם מוטלת בספק על ידי הרשויות. על פי דיווח של הוושינגטון פוסט שפורסם אמש, מספר הולך וגובר של אנשים בעלי תעודות לידה מסורבין בבואם להוציא דרכון, או שדרכוניהם נשללים בגבול, והם מואשמים בשימוש בתעודות לידה מזויפות.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ללא הודעה מוקדמת


במקרים מסוימים נשלחו האנשים המדוברים למתקני מעצר למהגרים ונפתחו נגדם הליכי גירוש, בעוד שאחרים נחסמים משיבה לארה"ב לאחר שדרכוניהם בוטלו ללא אזהרה. המכנה המשותף לכל המקרים הללו: הם קורים לאנשים ממוצא היספאני, שרובם נולדו סמוך לגבול ארה"ב-מקסיקו.

משרד החוץ מסר בתגובה לוושינגטון פוסט כי הוא "לא שינה את המדיניות או הנוהל בנוגע לאישור בקשות לדרכונים". עם זאת, הוסיפו דוברי המשרד, "אזור הגבול בין ארה"ב למקסיקו הוא במקרה אזור בארץ בו אירעו מקרים רבים של זיוף אזרחות".

הממשל טוען כי בין שנות ה-50 לשנות ה-90 של המאה הקודמת, מיילדות ורופאים מסוימים שפעלו לאורך הגבול סיפקו תעודות לידה אמריקאיות לתינוקות שלמעשה נולדו במקסיקו. אמנם היו מקרים בהם רופאים מיילדים ומיילדות הודו במעשים כאלה, אולם אפילו אותם אנשים גם סייעו ליילד אלפי תינוקות שנולדו כחוק על אדמת ארה"ב.


צעד נוסף בקמפיין נגד מהגרים (צילום: ויקיפדיה)


למרות טענת משרד החוץ כי לא חל כל שינוי במדיניות, העלה תחקיר הפוסט באמצעות ראיונות עם אזרחים ופרקליטי הגירה כי "חל מפנה דרמטי הן בהוצאת דרכונים ובאכיפת הגירה (כלומר ביטול דרכונים בגבול)". עו"ד הגירה אחד בבראונסוויל שבטקסס, על הגבול המקסיקאי, סיפר לפוסט שלפחות 20 מלקוחותיו, כולם אזרחים אמריקאים, נשלחו למתקני מעצר. במקרים מסוימים, סוכני הסוכנות לאכיפת הגירה ומכס (ICE) הופיעו בבתיהם "ללא הודעה" ולקחו את דרכוניהם. עורכת דין אחרת שרואיינה אמרה שמספר התיקים הנוגעים לשלילת דרכונים "נסק".

שלילות הדרכונים היא רק האחרונה בסדרה של צעדים מצד הממשל להפחתת הגירה חוקית ולא-חוקית כאחת - בעיקר מצד אוכלוסיות היספאניות. במקביל פועל הממשל להקשיח את חוקי זיהוי המצביעים (למרות שמחקר אחר מחקר מוכיח שאין תופעה נרחבת של אנשים ללא זכות הצבעה המצביעים למרות זאת) - וצעדים אלה פוגעים, בחלקם הגדול, באותו פלח אוכלוסיה - היספאנים המצביעים ברובם לדמוקרטים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE