הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
גל האלימות במקסיקו: שמונה עיתונאים נרצחו מתחילת השנה
מגמת האלימות שפוקדת את המדינה הלטינית ממשיכה להדאיג את התושבים. אחרי שפורסם כי 84 חקירות רצח נפתחו בממוצע בכל יום במהלך חודש יולי, אתמול נורה למוות חאבייר וולדרס, צלם של ערוץ חדשות בקנקון. בחודש שעבר נורה מנהל אתר חדשות במרחק קצר מקנקון

חאבייר רודריגרז וולדרס, צלם של ערוץ חדשות בעיר קנקון, נורה אתמול (ד') למוות ע"י אלמונים בעירו, כך מסרה התביעה במדינת קינטנה רו, שם שוכנת עיר הנופש הפופולארית. תחילה סירבו הרשויות לפרסם את זהותו, מלבד ראשי התיבות של שמו המלא (J.E.R.V), אך ערוץ 10 המקומי אישר כי מדובר בוולדרס.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מצלמות ותמונותיהם של עיתונאים שנרצחו במקסיקו, במהלך הפגנה בשנה שעברה (צילום: AFP)


בחשבון הטוויטר של הערוץ ספדו לצלם וכינו את מותו כ"אירוע טרגי ואובדן קשה". על פי הדיווחים, הוא נורה למוות ביחד עם אדם נוסף ששמו לא פורסם.

ככל הנראה לא מדובר בפעולה מכוונת כלפי העיתונאי, שכן הוא אינו לבש את מדי הערוץ בעת הרצח. בחודש שעבר נורה למוות רובן פאט, העורך הראשי של אתר חדשות פופולארי, בעיר פלייאה דה קרמן, הממוקמת כ-40 מייל דרומית לקנקון. פאט פרסם כתבות רבות אודות הקרטלים והשחיתות בפוליטיקה המקומית, דבר שהפך אותו למטרה של רבים.


חאבייר רודריגרז וולדרס, העיתונאי שנרצח אתמול (צילום: Tucanal10@)


גל האלימות שפוקד את מדינת קינטנה רו אינו פוגע אך ורק בעיתונאים. רק לפני מספר שבועות התגלו 8 גופות ברחבי העיר בתוך יממה אחת. במהלך חודש יולי האחרון נחקרו כ-2,600 מקרי רצח בכל מקסיקו, ממוצע של 84 מקרים ביום. בעקבות גל הרציחות, משרד החוץ האמריקאי החליט לפרסם אזהרת מסע למספר יעדים, ביניהם קינטה רו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE