הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פייסבוק נגד מרכז אנה פרנק: הרשת הסירה תמונה מהשואה "בגלל עירום"
במשך שבוע שלם דרש מרכז אנה פרנק בניו יורק מענקית הרשת להשיב את התמונה, בה נראים ילדים יהודים שהורעבו. "מבינים שזה בעל משמעות גדולה במבט היסטורי", כתבה פייסבוק כאשר לבסוף שיחזרה את הפוסט המקורי. רבים זועמים על כך שהרשת ממהרת להסיר פוסטים מסוג זה, אך לא ממהרת לפעול נגד מכחישי השואה

חברת פייסבוק פרסמה היום (חמישי) התנצלות לאחר שהסירה פוסט של "מרכז אנה פרנק" בניו יורק לאחר שזה העלה תמונה לרשת ובה נראים ילדים יהודים מורעבים כשהם בעירום. על פי הודעת החברה, האלגוריתם שמחפש תוכן שאינו הולם הסיר את התמונה בטענה שמדובר ב"פורנוגרפיה של ילדים".


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"מרכז אנה פרנק" בניו יורק (צילום: מרכז אנה פרנק)


באופן טבעי, זעם גדול נרשם במרכז. בכירים בו פנו לרשת טוויטר כדי להעביר את תלונתם, וזאת בשל העובדה שפייסבוק לא הגיבה להודעה ששלח המרכז במשך שישה ימים. 

פייסבוק פרסמה פוסט ובו הביעה חרטה על הסרת התמונה: "השבנו את הפוסט עם התמונה ושלחנו לכם הודעה. בזמן שאנחנו כמובן לא מרשים לעלות תמונות עירום של ילדים, אנחנו מבינים כי תמונה זו בעלת משמעות גדולה במבט היסטורי, ועל כן השבנו אותה. ברצונני להביע התנצלות כנה ולהודות על כך שהפנתם את תשומת לבנו", כלשון ההודעה.


הפוסט המדובר, לאחר שהושב (צילום: פייסבוק)


ארגונים רבים הביעו בשנים האחרונות זעם על כך שהרשת החברתית אינה מקדמת מודעות למעשי הנאצים, ובו בזמן מאפשרת למכחישי שואה את הבמה.

לאחר שהתמונה הושבה, מסר מרכז אנה פרנק כי "אנו מבינים את הקושי בניתוח הקשר מתוך התוכן. עם זאת, לא מקובל עלינו שהיינו צריכים לדרוש מפייסבוק להשיב את התמונה באופן פומבי. אנו מקווים כי החברה תשנה את הפרוטוקולים", כתב המרכז.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE