הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ארגנטינה: הבנק המרכזי הקפיץ את הריבית ל-60% - הגבוהה בעולם
הצעד הדרמטי בוצע בניסיון לבלום את קריסת מטבע הפסו המקומי, שצלל לשערו הנמוך אי פעם. נשיא ארגנטינה מאקרי ביקש מקרן המטבע הבינ"ל להגביר את קצב הסיוע הפיננסי

הבנק המרכזי של ארגנטינה העלה בצעד דרמטי את הריבית במדינה ל-60% (לעומת 45% קודם לכן), לאחר שמטבע הפסו המקומי צלל לשערו הנמוך מעולם, בשווי של כ-41 לדולר. מדובר בשיעור הריבית הגבוה ביותר בעולם.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


דולרים ופסוס. המטבע הארגנטינאי צלל לשפל של 41 לדולר


העלאת הריבית באה יום אחד בלבד לאחר שנשיא ארגנטינה מאוריסיו מאקרי הודיע כי ביקש מקרן המטבע הבינלאומית להגביר את קצב העברת התשלומים מחבילת החילוץ בסך 50 מיליארד דולר באשראי, על מנת לאפשר למדינה לממן את תקציב שנת 2019 מבלי להגדיל את החוב הממשלתי שלה. "הסכמנו שקרן המטבע תעביר את הכספים כדי להבטיח שארגנטינה תעמוד ביעדים הפיננסים שקבעה לעצמה לשנה הבאה", אמר מאקרי. 


מאקרי. ארגנטינה תקבל חבילת חילוץ בסך 50 מיליארד דולר. צילום: קלארין


כזכור, ארגנטינה קיבלה תשלום ראשון של 15 מיליארד דולר מקרן המטבע הבינלאומית בחודש יוני השנה. בספטמבר, היא צפויה לקבל תשלום נוסף, בסך 3 מיליארד דולר. כלכלני קרן המטבע נמצאים בארגנטינה לפגישות עם נציגי הממשלה כדי לבחון את הסכם החילוץ. יש לציין כי ארגנטינה עומדת בפני מיתון כלכלי שני תוך שלוש שנים והאינפלציה במדינה הדרום אמריקאית, שבעבר כבר הכריזה על פשיטת רגל, גבוהה מ-30%.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE