הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ממשל טראמפ יבטל לחלוטין את הסיוע לארגון אונר"א, המטפל בפליטים פלסטינים
ארה"ב מימנה עד כה כשליש מהוצאות הארגון, שמטפל בפליטים הפלסטינים. בנוסף, האמריקאים ידרשו לשנות את הגדרת הפליטות

ארצות הברית הודיעה על ביטול המימון שהיא מעניקה לכל קרנות סיוע האו"ם לפליטים. עיתון ה"וושינגטון פוסט" דווח היום כי בהודעה שתפורסם בשבועות הקרובים, מתכוון הממשל להביע את מורת רוחו מהאופן שבו סוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם, אונר"א, משקיעה את כספיה. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


עובדי ארגון אונר"א בעזה. הארגון מטפל בחמישה מיליון פליטים וצאצאי פליטים פלסטינים


כמו כן, יקרא הממשל לשינוי ההגדרות שלפיהן מכירה אונר"א בפליטים. כך שמחמישה מיליון הפליטים המוכרים על ידי ארגון יוותרו רק כמה עשרות אלפים - אלה שעדיין חיים מאז שהוקמה הסוכנות לפני כ-70 שנה, בעקבות מלחמת העצמאות ב-1948 ובריחתם וגירושם של כ-700 אלף פלסטינים משטחי מדינת ישראל. 


כיום, גם צאצאים של מי שגורשו או ברחו מאדמותיהם ומבתיהם נחשבים לפליטים הזכאים לסיוע של אונר"א. מדובר ב-2 מיליון פליטים פלסטינים המתגוררים בירדן, 1.3 מיליון פליטים ברצועת עזה, כ-800 אלף הרשומים כפליטים בגדה המערבית, 534 אלף המתגוררים בסוריה ו-464 אלף פלסטינים החיים בלבנון. 


שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי. "הפלסטינים ממשיכים לקבל מאיתנו סיוע ולחבוט באמריקה"

 

יש לציין כי העצרת הכללית של האו"ם מאשרת מחדש את המנדט ותנאי הפעולה של אונר"א ברוב מכריע כל שלוש שנים. אך האמריקאים טוענים כי אם האו"ם מעוניין במימון שהם מעניקים, יש לשנות את ההתנהלות של אונר"א ואת אופן פעולתה. בממשל טראמפ מתנגדים למהלכים רבים של הסוכנות, מעבר להגדרותיה לגבי הפליטים. 


שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי אמרה בנושא זה כי "יש מספר אינסופי של פליטים שממשיכים לקבל סיוע, אבל מה שחשוב יותר, הפלסטינים ממשיכים לחבוט באמריקה". לדבריה, גורמים רשמיים ברשות הפלסטינית "מחלקים את הכסף של אונר"א לפי ראות עיניהם", אף שהוא נועד גם לבתי הספר והשירותים החיוניים לפלסטינים בגדה המערבית ובעזה, כמו גם לאלו המתגוררים בירדן, בסוריה ובלבנון. 


יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. כינה את ביטול הסיוע "שערורייה בלתי מוסרית"


בנוסף, הממשל האמריקאי דורש ממדינות ערביות, שמובילות את הנושא הפלסטיני באו"ם, הפלסטיניות להשקיע כספים. "איפה סעודיה? איפה איחוד האמירויות הערביות? איפה כווית?", תהתה היילי. "האם לא אכפת להן מהפלסטינים?".  


עם פרסום הידיעות על החלטת הקיצוץ, פרסמה לשכתו של הנשיא הפלסטיני אבו מאזן הודעה שבה האשימה את הממשל ב"הפשטת מיליוני פלסטינים ממעמדם כפליטים". עוד נמסר כי "לאחר השימוש בסיוע הומניטרי ככלי סחיטה על ההנהגה הפלסטינית, מתכנן ממשל טראמפ לביצוע שערורייה בלתי מוסרית נגד הפליטים הפלסטינים, באמצעות ביטול זכויותיהם ההיסטוריות". 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE