הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דיווח: ארה"ב הקימה בנק מטרות לתקיפת מתקני נשק כימי בסוריה
האמריקאים טרם החליטו לתקוף, אך בכיר בבית הלבן אמר ל-CNN כי בנק המטרות נועד לאפשר לצבא ארה"ב להגיב מהר אם צבא סוריה יתקוף שוב אזרחים בנשק כימי. שר החוץ הרוסי האשים את ארגון הסיוע ההומניטרי "הקסדות הלבנות" בביום מתקפה על אידליב. הפנטגון: "רוסיה מנהלת קמפיין של שקרים"

שירותי המודיעין האמריקאים הרכיבו בנק מטרות לתקיפת מתקני נשק כימי בסוריה. כך מדווחת רשת CNN. על פי הדיווח טרם התקבלה החלטה לתקוף בסוריה, אך בכיר בממשל טראמפ אמר כי בנק המטרות נועד לאפשר לצבא ארה"ב להגיב במהירות במקרה ששלטונו של הנשיא בשאר אסד יתקוף שוב את אזרחיו בנשק כימי, כפי שעשה מספר פעמים בעבר.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תקיפה אמריקאית על נשק כימי סורי. בארה"ב חוששים שצבא אסד ישתמש בנשק כימי נגד המורדים באידליב. צילום: רויטרס

 

כזכור, בשבועות האחרונים העביר צבא סוריה לאידליב מסוקי תקיפה. בארה"ב חוששים שאלו ישמשו להטלת פצצות כלור על כוחות המורדים הנצורים במקום. אפשרות נוספת שמדאיגה את הממשל היא מתקפה קונבנציונלית על העיר, שעשויה להביא למותם של אלפים, ולהעמיק את המשבר ההומניטרי בגבול סוריה-טורקיה.


ואילו שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, האשים אתמול את ארגון הסיוע ההומניטרי "הקסדות הלבנות" בתכנון מתקפה מבוימת על אידליב, במטרה להפיל את האשמה על צבא סוריה. לברוב אמר כי "בעקבות מידע שבידינו על פרובוקציה מתוכננת של 'הקסדות הלבנות', הזהרנו את המערב שלא להתערב ולא לשחק באש".

 

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב. "הזהרנו את המערב לא להתערב ולא לשחק באש". צילום: רויטרס


בפנטגון הגיבו בחריפות לדברים: "רוסיה יצאה בקמפיין שקרים אינטנסיבי, שמטרתו לפגוע באמינות של ארה"ב ובנות בריתה", נכתב בהצהרה שמסר דובר הפטנגון שון רוברטסון. לדבריו, "אבסורדית מכולן היא הטענה שארגוני זכויות אדם מתכננים תקיפה כימית כדי להצדיק תקיפה אמריקאית בסוריה. השקרים שרוסיה מפיצה מסמנים את ניסיונה לחמוק מראש מאחריות לזוועות שיתרחשו אם אסד ישתמש שוב בנשק כימי".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE