הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
המו"מ בין ארה"ב לקנדה על הסכם סחר חדש הסתיים ללא תוצאות, אך יחודש
המו"מ יימשך ביום רביעי למרות שארה"ב קבעה את יום שישי כדד ליין להשגתו. טראמפ הודיע לקונגרס כי הוא רוצה להכליל את קנדה בהסכם הסחר שחתם עם מקסיקו

המו"מ בין ארה"ב לקנדה על הסכם סחר חופשי חדש בצפון אמריקה (נפט"א) הסתיים ללא תוצאות, אך יחודש ביום רביעי. זאת, למרות שהנשיא דונלד טראמפ קבע שיום שישי הוא הדד ליין להשגתו. לפי גורמים המקורבים לשיחות קיים סיכוי להשגת הסכם מחודש בין ארה"ב וקנדה במהלך חודש ספטמבר.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


טראמפ וטרודו. ראש ממשלת קנדה: "לא נוותר על הקווים האדומים שלנו"

טראמפ הודיע לקונגרס כי הוא  מתכוון לחתום על נוסח מחודש להסכם בתוך 90 יום, אך בד בבד הוא מוכן להתקדם עם ההסכם הדו-צדדי והראשוני שנחתם לאחרונה בין ארה"ב למקסיקו. עם זאת, הנשיא הודיע כי הוא עדיין פתוח להמשך המו"מ עם קנדה, שהיא השותפה השלישית להסכם נפט"א, והודיע לקונגרס שהוא עדיין מוכן לכלול אותה בו. 

 

שרת החוץ הקנדית כריסטיה פרילנד, שייצגה את ארצה במו"מ, אמרה לאחר פגישותיה עם נציב הסחר של ארה"ב רובט לייטייזר, כי היא נחושה לעמוד על האינטרסים הלאומיים של מדינתה. לדבריה, "אנו מצפים לעסקה טובה, לא סתם עסקה. אנחנו עדיין לא שם".  


שרת החוץ הקנדית פרילנד בוושינגטון. "אנחנו מצפים לעסקה טובה, לא סתם עסקה". צילום: Associated Press/Jacquelyn Martin


לייטייזר אמר כי "השיחות היו קונסטרוקטיביות, ונרשמה בהן התקדמות. נמשיך לעבוד קשה להשגת הסכם". ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו אמר דברים דומים לאלו של שרת החוץ שלו. לדבריו, "היינו ברורים מאוד באשר לקווים האדומים שלנו. זה משהו שאנו לוקחים ברצינות". 

 

לפי דיווחים שונים, היעדר ההסכמות בין המדינות נובע מרצונה של קנדה שכל נוסח מחודש של נפט"א יכלול מנגנון ליישוב סכסוכים, במסגרתו כל אחת משלוש החברות בהסכם תוכל לערער על מכסים המוטלים על ידי מדינה אחרת. 


זאת כמובן בשל החשש הקנדי לפגיעה בתעשייה שלה, כפי שאירע לאחרונה, כאשר ארה"ב הודיע על מכסים על פלדה ואלומיניום מתוצרת קנדה (וגם מתוצרת מקסיקו והאיחוד האירופי). אלא שהממשל של טראמפ מתנגד לייסוד המנגנון, בטענה כי הדבר פוגע בריבונות האמריקאית. ארה"ב שכנעה את מקסיקו כי המהלך אינו נחוץ. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE