הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אוניברסיטת צפון קרוליינה מחפשת מקום חדש לפסל חייל הקונפדרציה שהוסר
פסל חייל הקונפדרציה "סם השקט", שעמד במקום למעלה מ-100 שנה, הוסר בידי מפגינים. על פי חוקי המדינה, יש להציבו מחדש תוך שלושה חודשים

אוניברסיטת צפון קרולינה מחפשת מקום אחר, פחות בולט, כדי להציב בו את פסלו של חייל הקונפדרציה "סם השקט", שהוסר על ידי כ-250 מוחים ב-20 באוגוסט השנה. כזכור, לוחמי מדינות הדרום, הקונפדרציה, לחמו נגד ביטול העבדות במלחמת האזרחים בארה"ב בשנים 1861-1865. הפסל עמד במקום במשך למעלה מ-100 שנה עד להסרתו.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הפלת פסל "סם השקט". האוניברסיטה לא הייתה יכולה להסירו בשל החוק בצפון קרוליינה. צילום: מתוך CNN


יש לציין כי במדינות דרומיות רבות ישנם עדיין פסלים הקשורים לקונפדרציה. בצפון קרולינה עצמה קיים חוק האוסר על הסרת פסלים אלו. זו גם הסיבה שהפסל הוסר באלימות על ידי מפגינים ולא על ידי האוניברסיטה עצמה, למרות בקשות חוזרות ונשנות במשך חודשים להסירו.


טום גולסבי, חבר מועצת המנהלים של האוניברסיטה, צייץ בטוויטר לאחר הסרת הפסל כי הוא יוצב מחדש תוך שלושה חודשים "כפי שדורש החוק במדינה". יו"ר האוניברסיטה קרול פולט הודיעה ביום שישי כי מועצת המנהלים נתנה לה ולאוניברסיטה "דרך ברורה למצוא מקום אלטרנטיבי חוקי ובטוח ל'סם השקט'". הדד ליין להצבת הפסל הוא 15 בנובמבר וככל הנראה הוא יוצב במקום פחות בולט בשטח האוניברסיטה.


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE