הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
האקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים: יש להמשיך להפוך את הילד בנסיעה
אם עד עתה בעת הגיעו של הילד לגיל שנתיים התחלתם להושיב אותו עם הפנים לכיוון הנסיעה, מעכשיו יש להתייחס לגובהו ומשקלו של הילד בהחלטה זו, מה שיביא להושבה נגד כיוון הנסיעה זמן ארוך יותר

האקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים משאירה את הקטנטנים שלכם הפוכים, וקובעת: יש להמשיך להסיע אותם עם הפנים נגד כיוון הנסיעה, עד שהם מגיעים לגובה או משקל המאפשרים להושיבם עם הפנים לכיוון הנסיעה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


יישאר הפוך לעוד הרבה זמן. אילוסטרציה (צילום: shutterstock.com)


ההנחיות הקודמות של אותו הגוף קבעו כי ילדים צריכים לשבת במושב הפונה לאחור עד גיל שנתיים לפחות. ההמלצה החדשה מבטלת את הגיל כציון התייחסות לפיו מחליטים מתי להפוך את מושב הבטיחות. למעשה מדובר במושב בטיחות רגיל, המוכר גם לקהילה הישראלית מהשימוש בארץ.

"יצרני המושבים מייצרים אותם כך שהם מאפשרים להשאיר את הילדים מאחור זמן נוסף, למעשה - עד שהם מגיעים ל-40 פאונדים", כך פרסם ד"ר בנימין הופמן, הכותב הראשי של הנחיות האקדמיה. "עדיף להשאיר את הילד פונה לאחור כמה שיותר זמן", אמר הופמן, המשמש גם כיו"ר המועצה האקדמית לפגיעות, אלימות והרעלה. "בסופו של דבר, זו עדיין הדרך הבטוחה לילדים בנסיעה ברכב".

"כל חודש במהלכו משאירים את הילד כשראשו לכיוון הנסיעה, נותן לו זמן נוסף להתפתחות הראש, הצוואר ועמוד השידרה", אמר אמר קרי צ'אוזמר, מנהל ההסמכה בארגון s   .Safe Kid


חשוב לשים לב לכיוון בו מושיבים את הילד ברכב. אילוסטרציה (צילום: shutterstock.com)


חשוב לציין כי על ידי שימוש נכון במושב הבטיחות לילדים, הסיכון למוות או פציעה חמורה יורד ביותר מ-70 אחוזים, כך על פי האקדמיה. כמו כן, על ילדים מתחת לגיל 13 להשאר ישובים במושב האחורי של הרכב. הורים יכולים למצוא הגבלות גובה ומשקל עבור מושבי הבטיחות, במדריך המגיע עימם.

"בפועל זוהי בהגנה כפולה", מסביר צ'אוזמר. "גם הזמן הנוסף להתפתחות אבל גם מדובר בזווית מגנה יותר במידה ואכן מתרחשת תאונה בזמן הזה. האיברים ינזקו פחות בהתרסקות".

כאשר הילדים מגיעים לגובה או למשקל בו הם מתחילים לשבת עם הפנים לכיוון הנסיעה, יש להשתמש במושב בטיחות עם רתמות במשך זמן רב ככל האפשר, לעיתים קרובות עד שהם מגיעים ל-65 פאונדים, כך לפי הקבוצה שביצעה את המחקרים לפיהם נכתבו ההוראות.


תציצו לאחור, ותוודאו שהילד ישוב נכון. אילוסטרציה (צילום: shutterstock.com)


קבוצה נוספת של מומחים העוסקים בנושא, גורסת כי יש לתת לילדים לשבת הפוך עד אשר רגליהם נוגעים במושב. צ'אוזמר מאשש את דבריהם: "הדבר נכון. באופן כזה גם הרגליים, ולא רק הראש, מוגנות יותר וזה בסדר גמור לחכות עד אשר הם מצליחים להשעין אותם על גב המושב שמולם, עד שמאשרים להם לשבת 'רגיל'".

ברגע שהילדים חורגים מהגובה או המשקל המצויינים, יש להשתמש בתוספת מיקום לחגורה, עד שתותאם לכתפיי הילדים. הדבר קורה לעיתים קרובות כאשר הם מגיעים לגובה של ארבעה פיט ותשעה אינצ'ים. הוראות אלה מתעדכנות לעיתים, שכן תאונות דרכים, בהן שוהה הילד בתוך הרכב (ולא כהולך רגל) הן גורם המוות המוביל בקרב ילדים מעל גיל ארבע.




50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE