הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קליפורניה: חברות יחוייבו להציב לפחות אישה אחת בועד המנהל שלהן
מדינת קליפורניה העבירה חוק לפיו חברות ציבוריות הנסחרות בבורסה יהיו חייבות להעניק תפקיד אחד לפחות לאישה בועד המנהל שלהן, עד סוף השנה הבאה

קליפורניה בדרך להיות המדינה הראשונה הלוקחת צעד משמעותי בנושא השוויון בין גברים ונשים במקום העבודה ומחוקקת חוק הנועד לצמצם את הפערים. המדינה העבירה ביום רביעי האחרון חוק הקובע כי חברות ציבוריות הנסחרות בבורסה יהיו חייבות לדאוג לכך שבועד המנהל שלהן תהיה לפחות אישה אחת.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לפחות אישה אחת בתפקיד בכיר עד סוף השנה הבאה (צילום אילוסטרציה: גטי אימג'ס)


לחברות בקליפורניה יש עד סוף השנה הבאה למלא את דרישת החוק ואם לא יעשו זאת יוטל עליהן עונש כלשהו ע"י המדינה. החוק עדיין דורש את אישור המושל ג'רי בראון אך אם יעבור הוא יכול להתחיל מהפכה מכיוון שבניגוד לכמה מדינות באירופה למשל, בארה"ב אין חובה על ייצוג נשי בהנהלות של חברות.

ייצוג מכובד יותר של נשים בוועד המנהל יכול לסייע ליותר נשים בארה"ב להתקדם לתפקידים בכירים כמו תפקיד מנכ"לית, כך לפי מחקר שפורסם מוקדם יותר השנה. 

למרות האופטימיות, לא בטוח שהחוק ישפר את המצב הנוכחי, לפחות אם מסתכלים על תמונת המצב בחברות של מדד S&P 500 שרובן אמנם מינו לפחות אישה אחת לוועד המנהל אך רק ברבע מהן יש יותר מאישה אחת בוועד. ויקי קרמר, מחברת מחקר פורץ דרך בנושא בשם "מסה קריטית בהנהלות של חברות" שיצא בשנת 2006, מביעה את החששות שלה בעניין.


עדיין צריך לתת את החותמת הסופית על החוק, המושל ג'רי בראון (צילום: גטי אימג'ס)


קרמר טוענת כי גם כאשר החוק יאושר סופית, זו תהיה רק נקודת פתיחה ודי חלשה בהשוואה לחוקים במדינות שונות באירופה המחייבות אחוז מסוים של נשים בהנהלה. בנורבגיה למשל החוק דורש כי בחברות הגדולות יהיו 40% של נשים בוועד המנהל.

ישנן כמה חברות מקליפורניה כמו חברת ציוד הספורט "סקצ'רס" (Skechers) וחברת "טיבו" (Tivo) שבהנהלה שלהן אין אפילו אישה אחת. קרמר טוענת במחקרה כי אישה אחת בוועד המנהל זה לא מספיק כדי להתחיל שינוי רציני, "אחת זה בטוח לא מספיק, אך בחברות בהן אין בכלל  ופתאום תהיה אישה אחת, זה יהיה טוב ונראה לאן נמשיך משם".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE