הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הפצועים בפיגוע הדקירה אתמול באמסטרדם: שני אזרחים אמריקאים
השגרירות האמריקאית בהולנד זיהתה היום את שני הפצועים מהפיגוע אתמול כאזרחי ארה"ב. חשד כי לצעיר ממוצא אפגני שדקר את השניים היה מניע טרוריסטי, אך לא ידוע עדיין אם השתייך לארגון כלשהו

שני אנשים נפצעו אתמול בפיגוע דקירה שהתרחש בתחנה המרכזית של אמסטרדם והיום התברר כי הפצועים הם אזרחים אמריקאים שהיו בהולנד לחופשה. השניים פונו לבית החולים לאחר האירוע עם פגיעות קשות אך לפי הדיווחים מהולנד הם לא נמצאים בסכנת חיים. שמותיהם עדיין לא הותרו לפרסום.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


רגעי ההשתלטות של השוטרים על הדוקר אתמול באמסטרדם (צילום: AP)


הפיגוע התרחש אתמול בצהריים בתחנת הרכבת המרכזית של אמסטרדם המשמשת כעורק תחבורה ראשי מאמסטרדם לערים אחרות בהולנד וגם באירופה ועשרות אלפי נוסעים עוברים בה מדי יום. הדוקר שלפי חוקי הפרטיות בהולנד זוהה רק בשמו הפרטי, ג'אווד הוא צעיר בן 19 ממוצא אפגני, בעל אזרחות גרמני. האירוע הסתיים לאחר ששוטרים מיהרו לזירה וירו בדוקר שנפצע ופונה גם הוא לבית החולים.

הרשויות בגרמניה כבר פשטו על ביתו של הדוקר במטרה לאסוף מידע שיסייע בחקירה. הרשויות בהולנד הגדירו את המעשה כ"בעל מניע טרוריסטי" וראש הממשלה ההולנדי מארק רוט הודה בטוויטר כי החקירה מתמקדת ב"אידיאולוגיה קיצונית".


האזור הסמוך לתחנת הרכבת "אמסטרדם סנטרל" חסום וגדוש בשוטרים (צילום: AP)


לא פורסם בשלב זה שום מידע המבהיר האם הדוקר פעל באופן עצמאי או שהוא משתייך לארגון כלשהו, הוא צפוי לעמוד בפני שופט במהלך שימוע בדלתיים סגורות שייערך ביום שני, עדיין לא ידוע באילו סעיפים הוא יואשם.

לאחר שאישר כי הפצועים הם אמריקאים הוציא פיט הוקסטרה, שגריר ארה"ב בהולנד הודעה רשמית בה הבהיר כי השגרירות נמצאת בקשר עם הנפגעים ומשפחותיהם: "אנו מאחלים להם החלמה מהירה ועובדים בצמוד עם העיר אמסטרדם כדי לספק עזרה להם וגם למשפחות שלהם".



50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE