הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מוכנים לבחירות? הפיד שלכם עומד להיות מוצף
אנשי הקמפיינים בטוח מוכנים, עם שלל מודעות בוטות וקיצוניות שירצדו לכם מול העיניים בלי סוף אז אולי כדאי לשקול להימנע מהפייסבוק עד אחרי הבחירות, או לפחות לעשות Hide

זמן בחירות ממש מעבר לפינה כאשר בחירות האמצע צפויות להגיע בנובמבר הקרוב, אך התקופה שלפני הבחירות עשויה להיות די מעצבנת עבור הרבה אנשים, במיוחד אלה שמבלים הרבה בפייסבוק. מתכנני הקמפיינים של בחירות האמצע טוענים כי הפלטפורמה הפרסומית של פייסבוק מעודדת מודעות עם תוכן קיצוני, הרבה יותר ממודעות אחרות.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הפייסבוק הופך להיות כלי משמעותי יותר ויותר בכל קמפיין בחירות (breakingstocknews)


הדבר הזה מאפשר לאנשי הקמפיינים להעלות כל תוכן שהם רוצים, ורצוי כמה שיותר משולהב ובוטה וזה אכן מה אומרים שיקרה לקראת הבחירות, אז כדאי שתתכוננו.

בעיני רבים הפלטפורמה של פייסבוק נחשבת לכזו המפלגת את השיח הציבורי ויוצרת חיכוכים רבים אם כי בפייסבוק היו רוצים להיראות כרשת חברתית המקדמת דיון בריא והולם. מועמדים ויועצים רבים אומרים כי מבנה העלות של הפרסום ביחד עם היכולת להתמקד בפלחים ספציפיים של בוחרים, הופכים את פייסבוק לכלי אפקטיבי ביותר עבורם.


אולי גם טראמפ יצטרך את פייסבוק בבחירות האמצע, ולו רק כדי להעלות את הפופולריות שלו שנמצאת בצניחה (צילום: Salon)


הכלי הזה מאפשר למועמדים ליצור מוטיבציה אצל הבוחרים, ללא מאמץ מיוחד: "אתה לא מנסה לשכנע אף אחד בפייסבוק, אתה רק מנסה להגיע לחלק אחר בראש של האנשים", אמר ג'ף רו, הבעלים של חברת הייעוץ הפוליטית "אקסיום", אחת מהרוכשות הגדולות ביותר של פרסום פוליטי.

למרות כל זאת עדיין ישנו סיכון מסוים עבור מועמדים המעלים תוכן פוליטי קיצוני בפייסבוק מכיוון שהם יכולים להינזק ממשתמשים שבחרו להסתיר את התוכן שלהם.

יועצי בחירות דוחקים במועמדים שלהם, בין אם בצד הרפובליקני או הדמוקרטי, להוציא כמה שיותר מתקציב הפרסום שלהם בפייסבוק במחזור הבחירות הנוכחי ולהמשיך את הקו של בחירות 2016 אז חלק גדול מתוך 1.4 מיליארד דולר שהושקעו על פרסום פוליטי, בכל המפלגות בארה"ב, הוצא על פרסום בפייסבוק.


מעדיפים להסתיר את פייסבוק בזמן הבחירות? (צילום: sileo)


לקראת בחירות 2016 ניצת ויכוח בין פוליטיקאים לגבי פייסבוק בשאלה איזה פרסום מקודם יותר ברשת החברתית, "יפה" או "מכוער". מליסה ריאן, אסטרטגית דמוקרטית לשעבר טענה כי בקרב הזה הפרסומות ה"מכוערות והמסיתות" מנצחות בכל פעם את "היפות והנחמדות", טענה שנשללה על הסף ע"י ראש מחלקת שיווק מוצרים בפייסבוק, גרהאם מוד.

"מודעות פייסבוק, פוליטיות או אחרות, אינן נראות יותר בגלל שהן שליליות. כשפרסומות שליליות מופצות בצורה רחבה, זה בדרך כלל גורם למשתמשים להסתיר אותן או לדווח עליהן, מה שפוגע בכמות הצפיות שלהן במערכת המודעות שלנו".


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE