הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אביה של מולי טיבטס: "הפסיקו להשתמש במותה לקידום דעות גזעניות"
הרצח של הסטודנטית מאיווה בידי מהגר ממקסיקו מעורר דיון רחב בעניין ההגירה, דיון שלדעת אביה של מולי טיבטס גולש לפסים שלא מכבדים את זכרה של בתו: "אני מכבד את הדיון, אך אל תשתמשו בנשמה של מולי לקידום דעות שמולי האמינה כי הן גזעניות ביסודן". טיבטס האב גם הוסיף פנייה מרגשת לקהילה ההיספנית בעיר והבהיר כי הוא רואה חלק בלתי נפרד ממדינת איווה

"הקהילה ההיספנית היא חלק מאיווה, אנשיה הם תושבי איווה לכל דבר", אמר רוב, אביה של מולי טיבטס בהלווייתה של בתו בשבוע שעבר, במעין הקדמה לטור דעה שלו שהתפרסם היום בעיתון ה"דה מוין רג'יסטר". טיבטס ניצל את הטור כדי להביע תחושות סלידה עמוקות מהשימוש הציני לדעתו של פוליטיקאים ואנשי תקשורת במותה של בתו, לטובת קידום אג'נדות פוליטיות שמהן נידף ריח חזק של גזענות.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"השאירו אותנו מחוץ לדיון שלכם" (צילום: The Register)


רוב טיבטס היה נחרץ במכתבו שהיה מרגש מאוד מצד אחד וכועס מאוד מצד שני. הכעס של טיבטס התמקד במספר גורמים כאשר בראש בראשונה עמד הנשיא טראמפ בפני ביקורת נוקבת. טיבטס כתב כי השימוש במות בתו לצרכים פוליטיים מרחיב באופן מצער למדי את הפשע שגזל מאיתנו את מולי והוא במילותיו של הנשיא, חסר לב ונבזי".

טראמפ השתמש במילים אלה כאשר ביקר את תגובת הדמוקרטים למותה של מולי וטען כי מדיניות הגבולות הפתוחים של השמאל גרמה בסופו של דבר לרצח. פוליטיקאים נוספים ופרשנים ניצלו את ההזדמנות כדי לבקר בחריפות את חוק ההגירה כאשר חלק מהם נענו לבקשת משפחת טיבטס להפסיק לעשות זאת.


אנשי העיירה ברוקלין באיווה בדרכם להלוויה של מולי טיבטס בשבוע שעבר (צילום: The Register)


"לצערי, אחרים התעלמו מבקשתנו ובמקום זאת בחרו לעוות ולהשחית את מותה הטרגי כדי לקדם מטרה שהיא התנגדה אליה בנחרצות", אמר רוב טיבטס שהמשיך בבקשה נרגשת, " היא אולי לא יכולה לדבר בשם עצמה, אך אני כן ואמשיך לעשות זאת. בבקשה השאירו אותנו מחוץ לדיון שלכם, אפשרו לנו להתאבל בכבוד והראו קצת הגינות לשם שינוי. בשם משפחתי וזכרה של מולי, אני מפציר בכם להפסיק".

מי שזכו לתמיכה גדולה מטיבטס האב עם אנשי הקהילה ההיספנית באיווה בפרט ובארה"ב בכלל. טיבטס עשה כל מאמץ אפשרי כדי לסייע במשהו בתיקון הנזק התדמיתי שנגרם לאנשי הקהילה בעקבות המקרה ולהראות כי הוא עומד לצידם ואינו שותף לעליהום התקשורתי והפוליטי אותו הם סופגים.


כתובת גרפיטי על כביש באיווה הקוראת לגירוש מהגרים (צילום: iowa dream coalition)


"לאנשי הקהילה ההיספנית, משפחתי עומדת לצידכם ומביעה מכל הלב את התנצלותה הכנה. האדם המואשם בנטילת חייה של מולי אינו מהווה יותר השתקפות של הקהילה ההיספנית, כפי שהלאומנים הלבנים הגזענים אינם משקפים את כל הלבנים בארה"ב. כל טענה אחרת היא שקר", כתב טיבטס.

אנשי הקהילה ההיספנית באיווה קיבלו לאחר הרצח הודעה טלפונית בקול רובוטי שאמרה: "מולי טיבטס נמצאה בשדה תירס לאחר שנדקרה למוות ע"י פולש ממקסיקו". ההודעה ככל הנראה הגיעה מארגון קיצוני שלא שייך למדינת איווה כאשר מסר נוסף המבהיר בצורה ברורה יותר את מקור ההודעה אומר כי אמריקה צריכה להיות לבנה בלבד. בנוסף התגלו בכבישי איווה כתובות שרוססו בגרפיטי עם מסרים גזעניים כנגד מהגרים.


"הפסיקו לקדם דעות שמולי התנגדה להן כל כך בנחרצות" (צילום: רוב טיבטס)


הרצח שבוצע ע"י עובד חווה באיווה הציף גם את שאלת העסקתם של עובדי חקלאות בלתי חוקיים בחוות שונות ברחבי ארה"ב, תופעה נפוצה למדי. באיווה ישנם ככל הנראה לא מעט עובדים רבים כאלה ולאחר הרצח הרבה זרקורים שליליים הופנו אליהם וגם הם הפכו למוקד של כעס עבור רבים בתקשורת ובפוליטיקה. טיבטס לא מסכים עם זה ומביע תמיכה גורפת בכל אנשי הקהילה ההיספנית באיווה.


"בשם משפחתי וזכרה של מולי, אני מפציר בכם להפסיק", פנה רוב טיבטס לפוליטיקאים ולפרשנים


טיבטס דיבר על כך עוד בהלוויה של ביתו שנערכה לפני שבוע: "אנשי הקהילה ההיספנית הם איוונים. יש להם אותם ערכים כמו לתושבי איווה ומבחינתי הם איוונים עם אוכל יותר טוב", אמר טיבטס שהצליח גם למצוא מקום לנימה הומוריסטית בתוך הכאב והכעס שהביא בטור שלו.

השבוע האחרון ראה את מותם של שתי דמויות חשובות בארה"ב, הסנאטור ג'ון מקיין ומלכת מוזיקת הסול, ארית'ה פרנקלין וטיבטס ביקש בטורו מכל האמריקאים שיקחו משהו מהמורשת החיובית השניים הללו השאירו אחריהם ויתעלמו משאר הגישות השליליות הקיימות בארה"ב: "הם לימדו, אנושיות, הגינות ואומץ. בואו נקשיב ולא נצעק, בואו נבנה גשרים ולא חומות".


מחאת שנערכה בדה מוין, איווה בשנת 2010. נושא המהגרים הלא חוקיים חזר לכותרות בעקבות רצח מולי טיבטס (צילום: iaumc)


טיבטס התייחס גם למגוון האנשים שהשתתפו במאמץ הלאומי לסייע במציאתה של בתו: "אסור לנו להסית את המבט מהנס הזה", אמר האב השכול והוסיף כי כל האמריקאים צריכים להתעמת עם הגזענות בכל צורה ולהתייחס לאחרים באותה חמלה שכל האומה העניקה לבתו כאשר התאספה ביחד כדי להחזיר אותה הביתה.



50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE